ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گروه G20
تکنولوژی

گروه G20 در پی اخذ مالیات ۱۰۰ میلیارد دلاری از کمپانی‌های فناوری

وزرای اقتصاد گروه G20، متشکل از بیست اقتصاد برتر دنیا تاکید کردند که غول های فناوری از جمله گوگل، آمازون و فیسبوک باید خود را برای پرداخت مالیات در کشورهای دیگر آماده کنند. بر اساس ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

وزرای اقتصاد گروه G20، متشکل از بیست اقتصاد برتر دنیا تاکید کردند که غول های فناوری از جمله گوگل، آمازون و فیسبوک باید خود را برای پرداخت مالیات در کشورهای دیگر آماده کنند.

بر اساس قوانین فعلی بسیاری از کمپانی های دیجیتال به جای پرداخت مالیات در همه کشورها تنها در نقاطی که زیر مجموعه‌هایشان ثبت شده مالیات پرداخت می کنند. حالا اما سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی (OECD) در حال تدوین قوانینی جهانی است که شرکت های دیجیتال را به پرداخت مالیات در تمام کشورهایی ملزم می کند که در آن به کسب و کار می پردازند. به گفته OECD این طرح در هر سال ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد مالیاتی را عاید این کشورها می کند.

این طرح سال گذشته هم مطرح شده بود اما آمریکایی ها در لحظات آخر مانع تصویب آن شدند. از نظر مقامات دیگر کشورها این مانع به خاطر در پیش بودن انتخابات آمریکا و هراس از تاثیر آن بر دیدگاه رای دهندگان ایجاد شد. امسال اما اروپایی ها تمایلی به تکرار این ماجرا ندارند. « اولاف شولتس» (Olaf Scholz) معاون صدراعظم و وزیر دارائی آلمان در این باره گفت: «آنقدر وقت نداریم که منتظر انتخابات بمانیم.»

گروه G20

یکی از نگرانی های این گروه به تدوین قوانین جداگانه در کشورهایی نظیر اسپانیا، ایتالیا، مجارستان و اتریش برمی گردد که یکپارچگی مالیاتی را با مخاطره روبرو می کند. هدف OECD هم از تدوین این قوانین ایجاد چارچوب مالیاتی واحد است که بدون ضربه زدن به کمپانی های دیجیتال آنها را تا پیش از تابستان سال آینده به توافق با مقامات ترغیب کند.

هرچند مقامات G20 هنوز رای نهایی خود را اعلام نکرده اند اما رویترز به پیش نویسی بیانیه ای دست یافته که حاکی از رضایت مقامات از طرح های OECD است. پیش از این مدیرعامل فیسبوک هم رضایت خود از راهکار مشترک OECD و پرداخت مالیات در اروپا را اعلام کرده بود.

یکی دیگر از مباحث اصلی نشست گروه G20 در ریاض انتشار ویروس کرونا است که با ایجاد اختلال در روند کار صنایع، تاثیر مخربی روی اقتصاد کشورهای مختلف بر جا گذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی