ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پروژه لون
تکنولوژی

غو‌ل‌های مخابرات، هوانوردی و فناوری به پروژه بالون‌های اینترنتی آلفابت پیوستند

پروژه لون آلفابت یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های ارائه اینترنت در ارتفاعات بالا به حساب می‌آید. ابن پروژه به تازگی توانسته چندین سرمایه‌گذار از حوزه ارتباطات جذب کند تا به روند اجرای آن سرعت ببخشد. سرمایه‌گذران ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

پروژه لون آلفابت یکی از بلندپروازانه‌ترین پروژه‌های ارائه اینترنت در ارتفاعات بالا به حساب می‌آید. ابن پروژه به تازگی توانسته چندین سرمایه‌گذار از حوزه ارتباطات جذب کند تا به روند اجرای آن سرعت ببخشد. سرمایه‌گذران این پروژه تحت انجمن HAPS فعالیت می‌کنند و از چندین شرکت مختلف ارتباطی و زیرساختی تشکیل شده‌اند.

انجمن HAPS گروهی هستند که علاقه بسیاری به پیشرفت استفاده از اینترنت‌های ارتفاع بالا دارند. اعضای جدید این انجمن که به پروژه لون و سافت بنک ملحق می‌شوند متشکل از شرکت‌های حوزه ارتباطات مانند دویچه تلکام، بهارتی ایرتل، چاینا تلکام، تلفونیکا و شرکت‌های تجهیزاتی و زیرساختی مانند ایرباس، انویرونمنت، اریکسن، اینتل ست و نوکیا هستند. این انجمن با همکاری یکدیگر قرار است به دولت‌ها فشار بیاورند تا از اینترنت در ارتفاعات بالا مثل پروژه لون استفاده کنند.

پروژه لون

هدف نهایی آن‌ها این است که این ایده را با یک پیام روشن به فروش برسانند تا در این بین شرکت‌های مختف این حوزه با یکدیگر رقابت کنند. این اتفاقات ۱۰ ماه پس از این که پروژه لون با سافت بنک و انجمن HAPS به منظور پیشبرد اینترنت در ارتفاعات بالا قرارداد امضا کرده است، رخ می‌دهد. با این حال مشخص نیست که این پروژه و انجمن HPAS در این راه موفق خواهند شد یا خیر.

در هر صورت پروژه لون توانست با ارائه‌دهندگان زیرساخت در کشور‌های منیا، پورتوریکو و پرو قرارداد امضا کند تا به مردمان محروم این کشورها، دسترسی به اینترنت را اهدا کند. از دیگر کارهای آلفابت برای پروژه لون، استفاده از درون‌های ارائه‌دهنده اینترنت است تا ایده‌های جدید را نیز بررسی کند. با این حال، ارائه اینترنت در ارتفاعات بالا، شروع خوبی داشته و با وجود این که هنوز در مراحل ابتدایی مسیر خود قرار دارد، این انجمن باید نشان دهند که می‌توانند این روش را ارائه کنند، یا تنها یک ایده دست نیافتنی است. در هر صورت، تا مشخص شدن آینده این پروژه تنها می‌تون صبر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی