ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

سامانه سماس و تسهیل دریافت سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی

سامانه سماس چند روزی می‌شود با هدف سهمیه‌بندی سوخت برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، رانندگان آژانس‌ها و سرویس مدارس رسمی آغاز به کار کرده است. با توجه به راه‌اندازی این سامانه، فرایند واریز و دریافت اعتبار ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۰

سامانه سماس چند روزی می‌شود با هدف سهمیه‌بندی سوخت برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، رانندگان آژانس‌ها و سرویس مدارس رسمی آغاز به کار کرده است. با توجه به راه‌اندازی این سامانه، فرایند واریز و دریافت اعتبار سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی بهبود یافت و آسان‌تر شده و از این به بعد این رانندگان می‌توانند با همه کارت‌های بانکی خود، اعتبار سهمیه سوخت‌شان را دریافت کنند.

«هومن دمیرچی»، معاون عملیات شرکت تپسی با اعلام تسهیل شرایط دریافت سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های اینترنتی، گفت:

«با هماهنگی‌های انجام شده بین نهادهای ذیربط، یکی از مهمترین مشکلات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی یعنی مشکل کارت‌های بانکی سوخته یا مفقودی برای دریافت سهمیه سوخت، برطرف شد. به این ترتیب رانندگان این شرکت‌ها از شنبه ۲۶ بهمن می‌توانند با مراجعه به جایگاه‌های سوخت، از تمامی کارت‌های بانکی خود برای دریافت اعتبار سهمیه سوخت استفاده کنند و دیگر نیازی نیست تا منتظر تایید شماره حساب بانکی جدید برای دریافت سهمیه باشند.»

دمیرچی با اشاره به راه‌اندازی سامانه ملی اطلاعات سفر یا سماس خاطرنشان کرده که با راه‌اندازی سامانه سماس، رانندگان تاکسی‌های اینترنتی می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی samas.moi.ir با استفاده از کد ملی، رمز کارت (چهار رقم آخر کد ملی) و شماره تلفن فعال در هر یک از شرکت‌هایی که در آنها فعال هستند، مانده اعتبار سوخت و تاریخچه واریز اعتبار خود را ببینند. همچنین می‌توانند در این سامانه نسبت به تغییر یا بازنشانی رمز اعتبار سوخت خود اقدام کنند.

در این سامانه می‌توان تاریخچه واریزی‌ها را هم بررسی کرد

سامانه سماس با هدف ثبت آنلاین اطلاعات ارائه‌دهندگان خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر، ایجاد شده و قرار است اطلاعات مربوط به پیمایش رانندگان فعال در این تاکسی‌ها در آن ثبت شود. با راه‌اندازی این سامانه، روند دریافت و بررسی اطلاعات رانندگان تاکسی‌های اینترنتی سریع‌تر شده و به این ترتیب، زمان‌های واریز سهمیه سوخت آنها منظم‌تر می‌شود.

این سامانه طبق دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه‎دهندگان خدمات حمل و نقل هوشمند مسافر توسط وزارت کشور از ابتدای هفته گذشته (۲۶ بهمن) راه‌اندازی شده است.

آنطور که اعلام شده سامانه سماس در گام نخست، صحت‌سنجی اطلاعات در بخش خودرو و اصالت خودرو را انجام می‌دهد. همچنین با اتصال به سامانه ثبت احوال علاوه بر اینکه آنان را احراز هویت می‌کنند از صلاحیت فردی آنان مطمئن می‌شود.

توجه داشته باشید، فقط کاربرانی میتوانند رمز اعتبار سوخت خود را تغییر دهند که اعتبار سهمیه سوخت برای آنها واریز شده باشد.

در حال حاضر مجری و هدایتگر سامانه سماس به نمایندگی از وزارت کشور به بخش سوخت اتحادیه تاکسیرانی کشوری محول شده است و مقرر شده برای تعیین مجری بخش‌های بعدی سامانه سماس به مرور تصمیم‌گیری‌های جدید اتخاذ شود.

سهمیه رانندگان تاکسی‌های آنلاین ماهانه پرداخت می شود

سهمیه سوخت رانندگان تاکسی‌های آنلاین که قرار بود به صورت هفتگی پرداخت شود، با توجه به زمان‌بر بودن فرایند دریافت و تایید اطلاعات رانندگان از شرکت‌های فعال در حوزه حمل و نقل هوشمند، از این پس به صورت ماهانه به حساب این رانندگان واریز می‌شود.

معاون عملیات شرکت تپسی با اشاره به این موضوع گفت: «ما اطلاعات پیمایش رانندگان فعال در تپسی را بیست و ششم هر ماه به وزارت کشور ارائه می‌دهیم و وزارت کشور در هفته اول هر ماه، اعتبار سهمیه رانندگان را به حسابشان واریز می‌کند.»

وی تاکید کرد که رانندگان فعال در تاکسی‌های اینترنتی باید در مجموع حداقل ۲۰۰ کیلومتر در ماه پیمایش داشته باشند تا مشمول دریافت سهمیه سوخت شوند: «با این حساب تپسی امکان جدیدی در اپلیکیشن سفیران خود اضافه کرده است که آنها می‌توانند میزان پیمایش خود در تپسی را در آن ببینند و مجموع پیمایش ماهانه‌شان را رصد کنند تا مطمئن شوند که مجاز به دریافت سهمیه خواهند شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • iliyatiger
    iliyatiger | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    مدیر تپسی واقعا عالیه اما کاش برنامه تپسی عین اسنپ بود چون کار کردن با برنامه اسنپ راحت تره

مطالب پیشنهادی