ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

دو سوم از بیماران مبتلا به کرونا در دنیا شناسایی نشده‌اند

گزارش جدید کالج سلطنتی بریتانیا در همکاری با سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد حدود دو سوم موارد ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در سطح جهان شناسایی نشده اند. این یعنی شیوع کرونای جدید به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۹

گزارش جدید کالج سلطنتی بریتانیا در همکاری با سازمان جهانی بهداشت نشان می دهد حدود دو سوم موارد ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در سطح جهان شناسایی نشده اند. این یعنی شیوع کرونای جدید به طور چشمگیری گسترده تر از برآوردهای قبلی است.

«Natsuko Imai»، یکی از محققانی که گزارش جدید را تهیه کرده می گوید روز به روز به تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا که سابقه سفر به شهر ووهان چین را نداشته اند، افزوده می شود.

کووید-19

تا لحظه درج این مطلب بیش از 79 هزار نفر به کووید-19 مبتلا شده اند که اکثریت آنها در چین قرار دارند. گزارش دولت چین در مورد این ویروس نشان می دهد شدت بیماری در بیش از 80 درصد موارد معتدل بوده و درصد کمی از بیماران نشانه های ذات الریه شدید را بروز می دهند. همین مساله باعث شده تا برخی محققان از شیوع گسترده تر این ویروس نسبت به آمارهای فعلی خبر بدهند.

پژوشگران کالج سلطنتی لندن میانگین تعداد افرادی که ماهانه از شهر ووهان به کشورهای دیگر سفر می کنند را با موارد شناسایی شده ابتلا به ویروس کووید-19 در کشورها مقایسه کردند. آنها سپس موارد شناسایی نشده را تخمین زدند و متوجه شدند به طور تقریبی دو سوم موارد ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر شناسایی نشده اند.

در انتهای این گزارش به احتمال شیوع زنجیروار و شناسایی نشده ویروس کووید-19 در بسیاری از کشورها اشاره شده است. «تدروس آدهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت نیز اخیراً نگرانی خود را از این موضوع ابراز کرد. او اضافه کرد که پنجره فرصت برای کنترل ویروس کرونا در حال بسته شدن است.

سازمان جهانی بهداشت شیوع ویروس کرونا را در دسته بندی دنیاگیر یا پاندمی (Pandemic) قرار نداده است. با اینکه در حال حاضر حدود 2 هزار مورد ابتلا به این ویروس در خارج از چین تأیید شده، اما گزارش جدید هشدار می دهد که آمار ابتلا فراتر از این مقدار است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی