ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نماینده قم در مجلس: از وزیر بهداشت خواسته بودم قم را قرنطینه کند

«احمد امیرآبادی‌فراهانی»، نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۵ بهمن) در جمع خبرنگاران اعلام کرده که آمار فوت شدگان بیشتر از آماری است که اعلام شده و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

«احمد امیرآبادی‌فراهانی»، نماینده مردم قم و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۵ بهمن) در جمع خبرنگاران اعلام کرده که آمار فوت شدگان بیشتر از آماری است که اعلام شده و این رقم به ۵۰ نفر رسیده است. به گفته او هم‌اکنون ۲۵۰ نفر در بیمارستان‌های قم به ویروس کرونا مبتلا هستند و دولت این بحران را جدی نمی‌گیرد و سه هفته دیرتر اعلام کرده که کرونا وارد ایران شده است.

آنطور که خبرگزاری ایلنا و سایر خبرگزاری‌ها گفته‌های «احمد امیرآبادی‌فراهانی» در جمع خبرنگاران را نقل کرده‌اند، او در اظهار نظرهایی جنجالی اعلام کرده که روزانه ۱۰ نفر در قم به علت کرونا از بین می‌روند:

«تا دیشب حدود ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده اند و ۲۵۰ نفر نیز در قرنطینه به سر می‌برند. وزیر بهداشت در این قضیه مقصر است. هیچ یک از پرستاران لباس مناسب را در اختیار ندارد. طی ۴۸ ساعت گذشته ۴ متخصص ریه به بیمارستان های قم اعزام شدند، اما آنها شبانه قم را ترک کردند. متاسفانه سه هفته است کرونا به قم آمده و این موضوع دیر اعلام شده. در جلسه غیرعلنی از وزیر بهداشت درخواست کردم که قم را قرنطینه کند و حتی با او دعوا کردم که چرا به مردم دروغ می گوید، زیرا شرایط اینگونه که به نمایندگان می گویید نیست و وضعیت قم بحرانی‌تر از این صحبت‌ها است.»

نماینده مردم قم در مجلس درخصوص تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) و مخالفت مراجع تقلید نیز گفت: «هیچیک از مراجع عظام تقلید مخالفتی با تعطیلی حرم نداشتند، زیرا موضوع جان مردم است. درخصوص بستن حرم حضرت معصومه (س) شورای تامین باید تصمیم بگیرد و تاکنون چنین تصمیمی به تولیت آستان مطهر ابلاغ نشده و با توجه به اینکه نمایندگان عضو شورای تامین نیستند.»

بر اساس اظهارات امیرآبادی فراهانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی به او گفته که اولین فوتی‌های مشکوک به کرونا ۲۴ بهمن فوت کرده‌اند و پس از آزمایشاتی که متخصصان اعزام شده از تهران روی آنها انجام داده اند، مشخص شد که این افراد مبتلا به کرونا بوده‌اند. امیرآبادی فراهانی همچنین از مبتلا شدن دو کودک به کرونا در قم خبر داده و گفته که  تاکنون هیچ اقدام ویژه‌ای از سوی دولت برای مقابله با کرونا ندیده‌ است.

گفتنیست احمد امیرآبادی فراهانی امروز جلسه علنی مجلس را زودتر ترک کرد و  پس از آن یکی از کارمندان مجلس با حضور در جایگاه هیات رئیسه، اقدام به ضدعفونی کردن میز و صندلی کار وی کرد.

از سوی دیگر اما «ایرج حریرچی»، معاون کل وزارت بهداشت ساعتی پیش با حضور در کنار سخنگوی دولت بدون اشاره به نام امیرآبادی فراهانی، اعلام کرد این آمارها صحیح نیست:

«اگر مدعی درست بودن این ادعا یعنی فوت ۵۰ نفر هستند در نامه‌ای محرمانه، اسامی را به ما اعلام کنند. اگر تعداد فوت شدگان در قم به دلیل این بیماری، نصف یا یک چهارم این تعداد باشد، من استعفا می‌دهم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    الان وارد اون مرحله میشیم که بندازن گردن همدیگه (داستان تکراری)

  • valips
    valips | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    یه صحنه‌ای تو سریال چرنوبیل بود که نیروگاه هسته‌ای منفجر شده بود و مردم روی پل نشسته بودن به تماشا، بدون این‌که بدونن چه بلایی همون لحظه سرشون اومده. این روزها احساس می‌کنم همه‌ی ما، اون مردمی هستیم که روی پل به تماشای فاجعه نشستیم.

  • Shayan
    Shayan | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    کوچک ترین تهدید ها برای ما یک فاجعه ملیه

  • Shayan
    Shayan | ۵ اسفند ۱۳۹۸

    بی کفایتی از درو دیوار این کشور بحران زده میباره. بگو مرگ بر شاه

مطالب پیشنهادی