ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شیوع ویروس کرونا
علمی

قرنطینه شهر ووهان پایان یافت

مقامات چین از امروز سطح قرنطینه ووهان را کاهش داده و به برخی از ساکنان که به بیماری Covid-19 مبتلا نشده اند، اجازه خروج از کانون ویروس مهلک کرونا را می دهند. شهر ۱۱ میلیون نفری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۵ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۳

مقامات چین از امروز سطح قرنطینه ووهان را کاهش داده و به برخی از ساکنان که به بیماری Covid-19 مبتلا نشده اند، اجازه خروج از کانون ویروس مهلک کرونا را می دهند.

شهر ۱۱ میلیون نفری ووهان از ماه گذشته و پس از افزایش نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا به دیگر نقاط چین به دستور مقامات قرنطینه شد. این اقدام در ابتدا اعتراض های بسیاری از سوی کارشناسان حوزه بهداشت برانگیخت و حتی سازمان جهانی بهداشت هم آنرا تایید نکرد، با این حال چینی ها با اینکار زمان زیادی را برای مقابله با کرونا خریدند.

حالا و پس از گذشت یک ماه مقامات به افرادی که شهروند ووهان نبوده، علائم ابتلا به ویروس کرونا را نداشته و با بیماران مبتلا به Covid-19 ارتباط نداشته اند، اجازه خروج از این شهر را داده اند. علاوه بر این شهروندانی که نیاز به درمان بیماری های دیگر دارند یا در زمینه جلوگیری از اپیدمی ویروس کرونا فعالیت می کنند نیز امکان خروج از ووهان را دارند.

شیوع ویروس کرونا

به گفته مقامات روند خروج به صورت مرحله ای انجام خواهد شد و متقاضیان باید درخواست خود را ثبت کنند. همچنین خودروهایی که از این ووهان خارج می شود نمی تواند جدای از راننده بیش از یک سرنشین داشته باشد.

افرادی که شانس فرار از ووهان را پیدا کرده اند، پس از رسیدن به مقصد باید خود را به مراکز دولتی معرفی کرده و برای دو هفته سلامت آنها تحت نظر قرار داشته باشد.

در پی تمهیدات گسترده چینی ها شیوع ویروس کرونا خارج از استان «هوبی» که ووهان در آن قرار دارد، رو به کاهش گذاشته، تا حدی که طی روزهای اخیر در چندین استان چین هیچ بیمار جدیدی ثبت نشده است.

این در حالی است که برخی محققان مدعی شده اند تا کنون تنها یک سوم از بیماران شناسایی شده اند و آمار شیوع ویروس کرونا در دنیا سه برابر آن چیزی است که اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی