ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰
تکنولوژی

برنده مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰ مشخص شد

برنده جدید مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰ اعلام شد. برنده فرانسوی توانسته با عکس‌برداری از فک‌های ساکن در قطب جنوب، از بین ۵۵ هزار عکس ارسال شده در این مسابقه، رتبه نخست را به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۱۵

برنده جدید مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰ اعلام شد. برنده فرانسوی توانسته با عکس‌برداری از فک‌های ساکن در قطب جنوب، از بین ۵۵ هزار عکس ارسال شده در این مسابقه، رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

این مسابقه که هر ساله توسط سازمان بریتانیایی UPY برگزار می‌شود، عکاس فرانسوی به نام گرگ لوکو (Greg Lecoeur‌) را به عنوان برنده مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰ اعلام کرده است. عکس او که خانه‌های شناور نام دارد، زندگی فک‌هایی را به تصویر می‌کشد، که تکه یخی را به عنوان خانه خود برگزیده‌اند.

مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰

این عکاس که از شهر نیس فرانسه به قطب جنوب سفر کرده، از گوشه کنار این منطقه عکس گرفته است تا زندگی دریایی را به تصویر بکشد. او می‌گوید:

کوه‌های یخی با حرکت خود اقیانوس‌ها را غنی از مواد غذایی می‌کنند و همچنین برای حیوانات بزرگتر نیز به عنوان خانه و سرپناه به حساب می‌آیند؛ همانند این فک‌ها.

عکس او از میان ۵۵ هزار عکس مختلف که از ۷۰ کشور به سازمان UPY ارسال شده بود به عنوان عکس منتخب برگزیده شده است. عکس «آخرین طلوع، آخرین نفس» عکاس ایتالیایی به نام پاسکواله واسالو (Pasquale Vassallo) نیز در همین سری از مسابقات به عنوان عکس منتخب حمایت از حیات دریایی برگزیده شده است.

مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰

او توانسته از ماهی تونا در حال به دام افتادن در تور ماهی‌گیری عکس‌برداری کند. آلکساندر ماستارد (Alexander Mustard) رئیس این مسابقات می‌گوید:

اقیانوس‌ها همواره در معرض تهدیداتی چون، تغییرات اقلیمی، ماهی‌گیری بیش از حد و آلاینده‌های پلاستیکی هستند. مسابقه حمایت از حیات دریایی، پلتفرمی را در اختیار عکاسان قرار می‌دهد که می‌توانند چشم‌های ما داخل اقایانوس‌ها باشند و مشکلات را زودتر ببینند.

مسابقه عکاسی زیر آب سال ۲۰۲۰

آنیتا کاینقات (Anita Kainrath) عکاس اتریشی نیز توانسته مقام دوم را در مسابقه عکاسی زیر آب کسب کند. عکس او بچه کوسه‌های لیمویی را به تصویر می‌کشد. خاطره این عکس به زبان آینتا بسیار شنیدنی است:

تا زانو در آب ایستاده بودم و سعی داشتم دوربینم را ثابت نگه دارم و منتظر کوسه‌های باشم؛ در حالی که پشه‌ها مگس‌ها از من تغذیه می‌کردند. پس از حدود یک ساعت، بچه کوسه‌های لیمویی بالاخره در محدوده قابل عکاسی قرار گرفتند و توانستن این عکس را بگیریم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی