ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آموزش خودرو

تبدیل خودروی بنزینی به برقی چقدر هزینه دارد؟ [تماشا کنید]

امروزه خودروهای برقی در کانون توجه قرار گرفته و از شرکت های بزرگ گرفته تا استارتاپ های کوچک به دنبال عرضه چنین مدل هایی هستند. در حال حاضر کمپانی هایی مثل تسلا، شورولت، نیسان، مرسدس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

امروزه خودروهای برقی در کانون توجه قرار گرفته و از شرکت های بزرگ گرفته تا استارتاپ های کوچک به دنبال عرضه چنین مدل هایی هستند. در حال حاضر کمپانی هایی مثل تسلا، شورولت، نیسان، مرسدس بنز، ب ام و، آئودی، رنو، پژو، هیوندای، کیا و جگوار جزو تولیدکنندگان مدل های تمام الکتریکی به شمار می روند.

اما علی رغم تولید مدل های نسبتا متنوع، هنوز قیمت مدل های الکتریکی نسبت به نمونه های بنزینی و دیزلی بالا بوده و خرید آنها نیازمند مبالغ بیشتری است. برای نمونه اشکودا Citigo e iV به عنوان یکی از ارزان ترین مدل های تمام برقی به فروش رسیده در انگلستان، قیمتی در حدود 17 هزار پوند (با احتساب مشوق های دولتی) دارد.

تبدیل خودروی بنزینی به برقی

در آن سوی دنیا و در ایالات متحده هم نیسان لیف و هیوندای آیونیک با قیمت تقریبی 31 هزار دلار جزو ارزان ترین خودروهای الکتریکی قابل انتخاب هستند. این در حالی است که ارزان ترین مدل بنزینی یعنی نیسان ورسا در حدود 13 هزار دلار قیمت دارد.

تبدیل خودروی بنزینی به برقی

شاید بپرسید در صورت تجهیز یک خودروی بنزینی به پیشرانه تمام الکتریکی هزینه نهایی چقدر می شود؟ برای پاسخ به این سوال، یوتیوبری با نام کاربری etischer در اقدامی جالب یک دستگاه فولکس واگن پاسات مدل 2008 بنزینی را خریداری نموده و شخصا موتور آن را با پیشرانه الکتریکی جایگزین کرده است.

همانطور که در ویدیوی ضمیمه شده می توانید مشاهده فرمایید، در طول فرایندهای تبدیل پاسات بنزینی به مدلی برقی وی تغییرات زیادی در بخش های مختلف داده، از جمله اینکه گیربکس اتوماتیک را با نمونه دستی تعویض نموده و باتری 33 کیلووات ساعتی به خودرو اضافه کرده است.

تبدیل خودروی بنزینی به برقی

این باتری که به تنهایی 12500 دلار هزینه در پی داشته، از طریق یک مبدل و با برق 120 یا 240 ولتی قابل شارژ است. آنطور که این فرد ادعا می کند، باتری خودرو با نرخ 5.5 کیلووات (معادل 16 مایل مسافت با هر ساعت اتصال به پریز) شارژ می شود. وی می گوید در صورت پر بودن باتری، امکان پیمایش 100 مایل (160 کیلومتر) مسافت وجود دارد.

تبدیل خودروی بنزینی به برقی

این یوتیوبر ادعا می کند به طور کلی 25 هزار دلار (بیش از 350 میلیون تومان) برای تبدیل پاسات بنزینی به خودرویی برقی صرف شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر از این پروژه جالب، دعوت می کنیم ویدیوی زیر را تماشا نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی