ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خشم دولت چین از اطلاع‌رسانی درباره شیوع کرونا در شبکه‌های اجتماعی

دولت چین نسبت به شیوع کرونا ویروس بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. اخیرا نیز گزارشاتی مبنی بر ردیابی و دستگیری منتشر کنندگان اخبار منفی پیرامون این ویروس در شبکه‌های اجتاعی چین منتشر شده است. سرکوب مخالفت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

دولت چین نسبت به شیوع کرونا ویروس بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کند. اخیرا نیز گزارشاتی مبنی بر ردیابی و دستگیری منتشر کنندگان اخبار منفی پیرامون این ویروس در شبکه‌های اجتاعی چین منتشر شده است.

سرکوب مخالفت با دولت در چین امری تازه نیست، اما به نظر می‌رسد دولت این کشور موضع خشن‌تری در قبال ویروس کرونا گرفته است. از همین رو بسیاری از شهروندان پس از نشر یا بازنشر اطلاعات در رابطه با کرونا ویروس، اخطارهای مستقیم و غیرمستقیم از دولت دریافت کرده‌اند. دولت چین پیش از این نیز به صورت جمعی پست‌های کاربران را از شبکه‌های اجتماعی پاک می‌کرده، اما اکنون بیشتر شخص به شخص عمل می‌کند.

برای مثال یک شهروند چینی که به کالیفرنیا سفر کرده بود، سعی داشته تا اطلاعاتی از کرونا ویروس را با دیگر اعضای خانواده خود در ووهان به اشتراک بگذارد. او می‌گوید که پس از این کار، دولت چین از دوستان و آشنایان او، مکان اقامت فعلیش در آمریکا را می‌خواستند. پس از این حتی یک نفر از شانگهای سعی کرده بود به حساب وی چت او وارد شود.

کرونا ویروس

مرد چینی دیگری می‌گوید که مقامات چینی به خانه وی در دانگوآن مراجعه کردند و پس از مصادره تلفن همراهش، از او تعهد کتبی گرفته‌اند تا دیگر در شبکه‌های اجتماعی فعالیتی علیه دولت نکند. او به خبرگزاری وایس (Vice) گفته است که تنها به یک توییت پاسخ داده بی آن که بداند این توییت برای دولت از حساسیت بالایی برخوردار بوده است.

با این حال کرونا ویروس همچنان در حال آلوده کردن مردم جهان است و تا این لحظه ۸۰۱۴۷ نفر آلوده شده و ۲۶۹۹ نقر نیز جان خود را از دست داده‌اند. برای کسب اطلاعات در رابطه با پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین اطلاع از مراکز درمانی مربوط به کرونا ویروس در ایران، می‌توانید به دیجیاتو سر بزنید یا به منابع موثق دیگر رجوع کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • آریا
    آریا | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    دولت کثافت و تروریست چین رفیق گرمابه دیکتاتورهای دنیا

    • shadmehr12
      shadmehr12 | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

      شعور حرف زدن نداری؟

  • thepjt
    thepjt | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    دیکتاتوری که دیکتاور نباشد ، دیکتاتور نیست !!!! ...

  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    دیکتاتوری ها همه جای دنیا درباره هرموضوعی واکنش یکسان نشان میدن دروغ و سرکوب ابزار همه دیکتاتور هاست

مطالب پیشنهادی