ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فشار اروپا بر تولیدکنندگان موبایل برای تعویض آسان باتری

اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی است که تولید کنندگان تلفن هوشمند را برای تعویض آسان باتری محصولاتشان تحت فشار می گذارد. بر اساس گزارش اخیر روزنامه هلندی FD، اتحادیه اروپا می خواهد تولیدکنندگان لوازم ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

اتحادیه اروپا در حال بررسی طرحی است که تولید کنندگان تلفن هوشمند را برای تعویض آسان باتری محصولاتشان تحت فشار می گذارد.

بر اساس گزارش اخیر روزنامه هلندی FD، اتحادیه اروپا می خواهد تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی را وادار کند تا تعویض باتری در محصولاتشان را آسان‌تر کنند. سازگاری با محیط زیست، هسته اصلی این طرح پیشنهادی است؛ چرا که کاربران می توانند با تعویض باتری گوشی خود، مدت زمانی طولانی‌تری از آن استفاده کنند که به تولید زباله الکترونیکی کمتر منتهی می شود.

اتحادیه اروپا تولیدکنندگان گوشی را برای تعویض آسان باتری تحت فشار می گذارد

پیش نویس طرح مورد بحث که به تازگی به دست روزنامه FD رسیده، نشان می دهد «فرانس تیمرمن» (Frans Timmermans) نایب رئیس «توافق سبز» در کمیسیون اروپا، اواسط ماه آینده میلادی این طرح را پیشنهاد خواهد کرد.

طبق گزارشات، اتحادیه اروپا تغییراتی جرئی در این طرح داده که شرکت ها را به بازیافت محصولات بیشتر، استفاده مجدد از مواد خام و سازگاری بیشتر تولیدات با محیط زیست وادار می کند.

طبق طرح پیشنهادی جدید، مسئولیت کاهش زباله های الکترونیکی بر دوش تولیدکنندگان است و آنها باید از اینکه محصولاتشان تعمیرپذیری بالایی دارند، اطمینان حاصل کنند. سازندگان همچنین باید قطعات یدکی را به طور فراوان در اختیار عموم قرار دهند تا شرکت های تعمیر کننده نیز سود ببرند.

«تیمرمن» همچنین طرح ممنوعیت نابود سازی محصولات فروخته نشده در تمام کشورهای اروپایی را پیشنهاد داده که شرکت ها را به استفاده دوباره از مواد خام و کاهش صادرات زباله به کشورهای دیگر تشویق می کند.

اتحادیه اروپا به منظور تشویق کمپانی ها به بازیافت محصولات و استفاده مجدد از لوازم الکترونیکی قدیمی، قصد دارد گوشی ها، تبلت ها و شارژرهای قدیمی را جمع آوری کند. این اتحادیه همچنین می خواهد با تمرکز بیشتر بر بازیافت مواد به کار رفته در بسته بندی محصولات، استفاده از میکروپلاستیک ها در محصولات و بسته بندی آنها را محدود کند.

اتحادیه اروپا اواسط بهمن ماه خواستار عرضه همه موبایل ها با درگاه USB-C شد. پیش بینی می شود استاندارد سازی درگاه موبایل ها در کنار تعویض آسان باتری، تولید ضایعات الکترونیکی را به طور چشمگیری کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    دمشون گرم

  • Sakaei
    Sakaei | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    تعریف اقتدار رو اینجا باید بازتعریف کرد
    اقتدار رو اینا دارند که با یک قطعنامه میتونند کل جهان رو وادار به اطاعت کنن
    اونوقت ما با موشکامون پز اقتدار میدیم

مطالب پیشنهادی