ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نائومی زایپت وارد می‌شود؛ پادزهر گرتا تونبرگ

یک نوجوان نوزده ساله آلمانی که طرفدارانش از او به عنوان «پادزهر گرتا تونبرگ» یاد می کنند، مبارزه ای همه جانبه علیه گرتا تونبرگ آغاز کرده و پشتیبانی احزاب سیاسی را کسب کرده است. «نائومی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۰

یک نوجوان نوزده ساله آلمانی که طرفدارانش از او به عنوان «پادزهر گرتا تونبرگ» یاد می کنند، مبارزه ای همه جانبه علیه گرتا تونبرگ آغاز کرده و پشتیبانی احزاب سیاسی را کسب کرده است.

«نائومی زایپت» (Naomi Seibt)، سال گذشته میلادی ویدیویی در یوتیوب آپلود کرد و علیه گرتا تونبرگ که همواره تغییر اقلیم را تهدیدی جدی توصیف کرده، جبهه گرفت. این کلیپ توجه اندیشکده محافظه کار آمریکایی به نام «The Heartland Institute» که از مخالفان سرسخت تهدیدات تغییر اقلیم است را جلب کرد.

گفته می شود مؤسسه یاد شده که به دولت ترامپ وابسته است، اخیراً خانم زایپت را به عنوان صدای کمپین انکار تغییر اقلیم خود به خدمت گرفته است. این مؤسسه به تازگی ویدیویی تحت عنوان «نائومی زایپت علیه گرتا تونبرگ: به کدام یک باید اعتماد کنیم؟» را منتشر کرد. در این کلیپ زایپت علیه گرتا تونبرگ جبهه گیری کرده و هراس افکنی در مورد تغییر اقلیم را «یک ایدئولوژی پستِ ضد بشری» می خواند.

مؤسسه یاد شده در ادامه ویدیو «پیش بینی پایان دنیا» توسط گرتا تونبرگ را تقبیح کرده و نائومی زایپت را به عنوان «ستاره در حال ظهور» و کسی که «حامی سخنرانی علمی درباره تغییر اقلیم است» معرفی می کند.

پشتیبانی مؤسسه آمریکایی «The Heartland Institute» از این نوجوان زنگ خطر را به صدا در آورده است. گرتا تونبرگ چهره ای شناخته شده در دنیاست؛ وی شخصیت سال مجله تایم شده و توسط عده بسیاری پشتیبانی می شود. حال برخی گروه ها که منافع خود را به خاطر تهدیدات تغییر اقلیم در خطر می بینند، به فکر مقابله با او افتاده و قصد دارند با علم کردن چهره مخالف، مردم را به پشتیبانی از خود دعوت کنند.

نائومی زایپت

سایت محیط زیست DeSmog UK، مؤسسه هارتلند را «یکی از بدنام ترین گروه های انکار کننده تغییر اقلیم در ایالات متحده آمریکا» توصیف کرده است. البته زایپت به طور آشکار تغییر اقلیم را انکار نمی کند و معتقد است محققان در مورد تأثیرات گازهای گلخانه ای بر آب و هوای زمین بزرگنمایی کرده اند. زایپت می افزاید که نباید مردم، خصوصاً مردم کشورهای جهان سومی را از دسترسی به سوخت مطمئن و ارزان قیمت محروم کرد.

کانال وی در یوتیوب تا لحظه درج این مطلب بیش از 49 هزار دنبال کننده داشته و چندین هزار نفر زیر ویدیوهایش کامنت گذاشته اند؛ اینها نشان می دهند او توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    از ظاهر دختر میشه فهمید که انتخابش به سلیقه‌ی ترامپ بوده ?
    تا کی قراره از بچه‌های ساده سوء استفاده کنن. کار هر دو جبهه اشتباهه

  • EHREZ
    EHREZ | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    چقدر چیپ!!! نئو لیبرال ها جوابی برای سخنان گرتا ندارن دست به دامن یک دختر بچه شدن! حرص و طمع بدست آوردن پول و ثروت به هر قیمتی داره دنیا و بشریت رو نابود میکنه!

  • 1000001h
    1000001h | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    چیزی که گرتا داره ازش دفاع میکنه یعنی توافق نامه تغییرات اقلیمی و توسط اروپا داره به کشور های دیگه غالب میشه و گرتا هم از قضا توی رسانه های اروپایی بزرگ شده رو ترامپ ازش اومد بیرون و اون رو مانع توسعه "اقتصادی" خوند:)
    ولی توسط دولت ما داره اجرا میشه!
    بریدی محدودیت هایی که این طرح برای اجرا کننده هاش اعمال میکنه رو بخونین

  • آرین
    آرین | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    دنیا رو دادیم دست دوتا بچه

  • Sakaei
    Sakaei | ۶ اسفند ۱۳۹۸

    گرتا تونبرگ یک بازیچه در دست چپ های جهانه

مطالب پیشنهادی