ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مینگ-چی کو: مک بوک مجهز به پردازنده ARM سال 2021 از راه می‌رسد

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر با سابقه اپل پیش بینی کرده که اولین مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM، نیمه نخست سال 2021 به بازار عرضه می شود. بر اساس پیش بینی های «کو»، یکی از محصولات ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

«مینگ-چی کو»، تحلیلگر با سابقه اپل پیش بینی کرده که اولین مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM، نیمه نخست سال 2021 به بازار عرضه می شود.

بر اساس پیش بینی های «کو»، یکی از محصولات جدید اپل که در 12 الی 18 ماه آینده به بازار عرضه می شود، مک بوک خواهد بود که به جای پردازنده اینتل، از پردازنده ARM بهره خواهد برد.

سال های گذشته شایعات متعددی در مورد عرضه مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM منتشر شده اند و حال پیش بینی جدید این تحلیلگر تاریخ دقیق تری از احتمال عرضه این محصول می دهد.

مک بوک

به گفته مینگ-چی کو، اپل از زمان شیوع ویروس کرونا بودجه بیشتری صرف تحقیق، توسعه و تولید چیپ های 5 نانومتری کرده است. انتظار می رود این چیپ ها برای اولین بار در مک بوک های مبتنی بر پردازنده ARM به کار روند. گفتنی است تراشه های 5 نانومتری اهمیت بسیار زیادی برای آیفون ها و آیپدهای سال جاری و همچنین سال آینده دارند.

پیش بینی می شود اپل محموله تراشه های 5 نانومتری را اواسط سال 2020 دریافت کند. به گفته تحلیلگر مورد بحث، مدل پرچمدار آیفون 12 و همچنین آیپد مجهز به نمایشگر mini-LED که اواخر سال 2020 یا اوایل 2021 از راه می رسد نیز در کنار مک بوک مبتنی بر پردازنده ARM، از تراشه 5 نانومتری برخوردار خواهند بود.

macOS

رویگردانی اپل از پردازنده های اینتل و استفاده از پردازنده های ARM، تغییر بزرگی برای این شرکت محسوب می شود. این کار به انعطاف پذیری بیشتر در به روز رسانی سخت افزار مک منجر شده و همچنین به اپل کمک می کند تا با اصلاحات سخت افزاری و بهبودهای نرم افزاری، بهترین تجربه کاربری را فراهم کند.

توسعه دهندگان نیز باید باید زودتر خود را با این تصمیم وفق دهند تا از پشتیبانی نرم افزاری macOS برای مک بوک های مبتنی بر پردازنده ARM اطمینان حاصل شود. یکی از برنامه نویسان می گوید اگر پیش بینی کو صحت داشته باشد، اپل باید زودتر کیت های انتقال را در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی