ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مرورگر اج کرومیوم
نرم افزار و اپلیکیشن

هراس گوگل از افزایش کاربران مرورگر اج کرومیوم

تمایل کاربران به استفاده از مرورگر اج کرومیوم باعث شده گوگل از نفوذ خود برای اغوای آنها به استفاده از کروم روی بیاورد. مایکروسافت تا چند سال پیش با IE حرف اول را دنیای مرورگرها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۶ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

تمایل کاربران به استفاده از مرورگر اج کرومیوم باعث شده گوگل از نفوذ خود برای اغوای آنها به استفاده از کروم روی بیاورد.

مایکروسافت تا چند سال پیش با IE حرف اول را دنیای مرورگرها می زد اما قافیه را به کروم باخت. این کمپانی پس از مدت ها کش و سوق سرانجام به استفاده از کرومیوم روی آورد که حاصل آن مرورگر اج کرومیوم است. در حالی که تنها حدود یک ماه از انتشار نسخه پایدار این اپ می گذرد و حتی به صورت خودکار روی سیستم های ویندوزی نصب نشده، به نظر تمایل کاربران به استفاده از آن گوگل را نگران از دست دادن سهمش در بازار کرده است.

این نگرانی باعث شده گوگل در محبوبترین سرویس های خود با نمایش هشدارها و پیام های مکرر کاربران را به سوی کروم بکشاند. برای مثال از چند روز قبل زمانی که کاربران اج کرومیوم برای نصب افزونه به فروشگاه کروم وب استور سر می زنند، این پیام به نمایش در می آید: «برای استفاده ایمن از افزونه ها گوگل نصب کروم را به شما پیشنهاد می کند.»

این شرکت حالا تلاش های خود را گسترده تر هم کرده و در صورت باز کردن سرویس های پرکاربردی نظیر موتور جستجو، جیمیل، داکس، ترانزلیت و درایو با استفاده از اج کرومیوم پیام های متعددی را برای ترغیب کاربر به استفاده از کروم نمایش می دهد.

مرورگر اح کرومیوم

محتوای این پیام ها به مزایای مرورگر گوگل نسبت به رقیب اشاره داشته و روی امنیت و سرعت بالای کروم تاکید می کند. از دیگر پیام های اغواگرانه گوگل می توان به امکان مخفی کردن تبلیغات آزار دهنده، وجود مترجم داخلی و استفاده از سرویس داکس به صورت آفلاین اشاره کرد.

جالب اینجاست در صورت استفاده از مرورگر اپرا که مثل اج مبتنی بر کرومیوم است، چنین هشدارهایی نمایش داده نمی شوند. دلیل این مساله احتمالا به تعداد اندک کاربران اپرا بر می گردد که از نظر گوگل شانسی برای به چالش کشیدن کروم ندارند.

مایکروسافت طی هفته های آینده و از طریق یک برزورسانی اج را با نسخه کرومیوم جایگزین خواهد کرد.باید منتظر ماند و دید در آن زمان گوگل چه راهکاری را در پیش خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • molavy
    molavy | ۸ اسفند ۱۳۹۸

    یادش بخیر یک زمانی مایکروسافت صد برابر بدترش رو سر نت اسکیپ در آورد

  • noisymind
    noisymind | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    حالا راجع به اج کرومیوم هم یک توضیح مختصر میدادین. مثلا ما که کلا از فایرفاکس استفاده میکنیم اصلا دیگه راجع به اج چیزی نمیدونیم!

    • Unknown14
      Unknown14 | ۷ اسفند ۱۳۹۸

      توی همین متن روی انتشار نسخه پایدار کلیک کنی میره توی صفحه توضیحات اج کرمیوم

      • noisymind
        noisymind | ۷ اسفند ۱۳۹۸

        ممنون

مطالب پیشنهادی