ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هوش مصنوعی
تکنولوژی

ارتش آمریکا چارچوب‌های جدیدی را برای استفاده از هوش مصنوعی وضع کرد

ارتش آمریکا چند وقتی می‌شود که قصد دارد از هوش مصنوعی در تسلیحات و سیستم‌های جنگی خود بهره ببرد. از همین رو آن‌ها با چندین خبره در این حوزه مشورت کرده‌اند تا چارچوب‌های مشخصی برای ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

ارتش آمریکا چند وقتی می‌شود که قصد دارد از هوش مصنوعی در تسلیحات و سیستم‌های جنگی خود بهره ببرد. از همین رو آن‌ها با چندین خبره در این حوزه مشورت کرده‌اند تا چارچوب‌های مشخصی برای پیاده‌سازی هوش مصنوعی در ابزارآلات جنگی خود داشته باشند. نتیجه این مشورت‌ها در ۵ قانون کلی خلاصه شده است که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم.

وزارت دفاع آمریکا پس از مشورت با پیشگامان هوش مصنوعی و ۱۵ ماه تحقیقات فشرده، توانستند ۵ قانون کلی برای تعبیه هوش مصنوعی در سیستم‌های جنگی خود تعریف کنند تا همواره تحت هر شرایطی از این قوانین پیروی کنند. این ۵ قانون شامل مسئولیت پذیری، منصف بودن، قابل ردیابی، قابل اتکا و قابل کنترل بودن می‌شود.

هوش مصنوعی

  1. مسئولیت پذیری: پرسنل وزارت دفاع آمریکا همواره باید نسبت به توسعه، پیاده‌سازی و استفاده از هوش مصنوعی با قضاوت مناسب و مسئولیت پذیری متناسب برخورد کنند.
  2. منصف بودن: وزارت دفاع همواره نسبت به افراط گری و طرفداری یک جانبه از هوش مصنوعی، تقابل حساب‌شده‌ای خواهد داشت
  3. قابل ردیابی: قابلیت‌‌های هوش مصنوعی وزارت دفاع به گونه‌ای توسعه داده می‌شود و پیاده‌سازی خواهد شد که پرسنل مرتبط با آن، همواره درک درستی از تکنولوژی، فرایند توسعه و متد‌های عملیاتی داشته باشند. همچنین نسبت به قلبلیت‌های هوش مصنوعی مانند متودولوژی‌های شفاف و رسا، منابع داده‌ها، فرایند‌های طراحی نیز آگاه باشند.
  4. قابل اتکا: قابلیت‌های هوش مصنوعی وزارت دفاع کاربردهای صریح و مشخصی خواهند داشت و امنیت، حفاظت و کارایی آن‌ها همواره در کل دوره حیاتشان بررسی و آزمایش خواهد شد.
  5. قابل کنترل: وزارت دفاع تنها زمانی هوش مصنوعی را طراحی و مهندسی می‌کند که از انجام کارکردهای اصلی آن‌ها مطمئن باشد و همواره بتواند رفتارهای ناخواسته را پیش‌بینی کرده و آن‌ها را غیرفعال کند یا از منطقه عملیاتی خارج سازد.

هوش مصنوعی

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده حتما نسبت به این قوانین وفادار خواهد بود و به آن‌ها پایبند است. این مورد بسیار برای ارتش آمریکا حیاتی است، زیرا اخیرا سرباز نیروی دریایی این کشور پس از کشتن کودک عراقی، با آن سلفی گرفت. او البته برای این کار محکوم شد، ولی دونالد ترامپ او را یک قهرمان می‌داند و می‌گوید دیگران قصد تخریب این سرباز را دارند.

به نظر می‌رسد استفاده از این تکنولوژی برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی در ارتش آمریکا امری ضروری است و هرچه زودتر باید در سیستم‌های جنگی و سلاح‌های سربازان تعبیه شود، به شرط این که به قوانین ۵ گانه پایبند باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی