ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: سامسونگ گلکسی S20 اولترا [تماشا کنید]

سامسونگ چندی قبل نسل جدید پرچمدارانش یعنی سری گلکسی S20 را معرفی کرد تا مثل همیشه خون تازه ای به رگ های دنیای موبایل تزریق کند. این نسل به گفته سامسونگ به اندازه ای متفاوت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۲:۱۲

سامسونگ چندی قبل نسل جدید پرچمدارانش یعنی سری گلکسی S20 را معرفی کرد تا مثل همیشه خون تازه ای به رگ های دنیای موبایل تزریق کند. این نسل به گفته سامسونگ به اندازه ای متفاوت هستند که عدد 11 جوابگوی آنها نبوده و باید با عدد 20 معرفی می شدند. بدون شک مهم ترین عضو این خانواده پنج-شش نفره، همانیست که واژه «اولترا» را یدک می کشد تا پاسخی باشد برای «پرو»های رقیب دیرینه: گلکسی S20 اولترا 5G که ما در ادامه از 5G انتهای اسمش صرف نظر می کنیم.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

قوی ترین سخت افزار ممکن، بهترین صفحه نمایش دنیای موبایل و مجموعه ای از دوربین های حرفه ای کافیست تا گلکسی S20 اولترا را کامل ترین گوشی حال حاضر بدانیم. در ادامه مشخصات اصلی این گوشی را می بینید:

  • جنس بدنه از شیشه و آلومینیوم
  • نمایشگر 6.9 اینچی دینامیک امولد 2X
  • رزولوشن 3200×1440 پیکسل
  • نرخ رفرش 120 هرتز
  • چیپست اگزینوس 990
  • 12 گیگابایت حافظه رم
  • 128 گیگابایت حافظه داخلی
  • دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی
  • دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی
  • باتری 5000 میلی آمپر ساعتی
  • وزن 222 گرم
  • قیمت پایه 1400 دلار

محصولی با برچسب قیمت 1400 دلاری باید حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. گلکسی S20 اولترا هنوز به شکل رسمی وارد بازار کشورمان نشده ولی با ضرب قیمت پایه در دلار 16000 تومانی می توان قیمت بین 20 تا 25 میلیون تومانی را برای آن پیش بینی کرد. در ادامه با بررسی این گوشی گران قیمت با دیجیاتو همراه باشید.

بررسی ویدیویی

طراحی و کیفیت ساخت

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

برخلاف دیگر ویژگی ها، طراحی سری S20 انقلابی نیست. سامسونگ باز هم از ترکیب شیشه و آلومینیوم استفاده کرده و به اصول طراحی پرچمدارانش پایبند مانده، بنابراین با گوشی فوق العاده باکیفیت و خوش ساختی روبرو هستیم که شایسته واژه «پریمیوم» است.

پنل های شیشه ای به ظرافت با فریم باریک آلومینیومی جفت و جور شده اند و درزی بین آنها دیده نمی شود. پشت و روی بدنه هم با لایه محافظ گوریلا گلس 6 پوشانده شده تا در برابر ضربه مقاوم باشد، اگرچه احتمالاً به راحتی خش می افتد. خمیدگی تمام لبه ها در کنار اصطکاک خوب شیشه و فریم با دست، مانع از سر خوردن گوشی می شود اما وزن آن کمی به سمت بالا و سمت چپ سنگینی می کند. به همین دلیل بهتر است علی الحساب از قاب سیلیکونی نه چندان زیبای همراه گوشی استفاده کنید تا سر فرصت، قاب شایسته ای برای آن تهیه نمایید.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

سامسونگ هنوز در مورد محل تعبیه دکمه های فیزیکی پرچمدارانش به نتیجه نرسیده؛ در گلکسی S10 دکمه پاور سمت راست و دکمه های ولوم و بیکسبی سمت چپ تعبیه شده بودند؛ در گلکسی نوت 10 دکمه های پاور(بیکسبی) و ولوم به سمت چپ رفتند تا عادات همیشگی را از سرتان بیندازند؛ حالا در سری S20 تمام دکمه ها به جایگاه اصلی خودشان یعنی سمت راست برگشته اند؛ امیدواریم همینجا بمانند. خوشبختانه سامسونگ خمیدگی نمایشگر و شیشه روی آن (به اصطلاح اِج) را تا حد زیادی کاهش داده و به همین دلیل شاهد تاچ تصادفی لبه ها نیستیم.

اما مسئله اصلی در طراحی گلکسی S20 اولترا و دیگر اعضای خانواده، برآمدگی بیش از حد ماژول دوربین است. البته می دانیم که سامسونگ راه دیگری نداشته و تعبیه قطعات اپتیک برای زوم به فضای زیادی نیاز دارد. با این حال نتیجه کار چندان دلپسند نیست و علاوه بر توزیع نامتناسب وزن، تعادل گوشی را روی سطح صاف به هم می زند.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

در نهایت باید به وزن زیاد و ابعاد بزرگ گوشی اشاره کرد. گلکسی S20 اولترا به ترتیب 26 و 47 گرم سنگین تر از گلکسی نوت 10 پلاس و گلکسی S10 پلاس است اما هنوز به آیفون 11 پرو مکس نمی رسد (222 گرم در برابر 226 گرم). اگر قصد خرید این گوشی را دارید، حتماً از نزدیک با آن کار کنید.

نمایشگر

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

سری گلکسی S20 به نسل جدید نمایشگرهای سامسونگ مجهز شده اند که با نرخ رفرش 120 هرتزی، تجربه جدیدی از کار کردن با اندروید را در اختیار شما می گذارند. این پنل دینامیک امولد 2X با رزولوشن 3200×1440 پیکسل در دنیای موبایل، بهترین است. سایت تخصصی دیسپلی میت که همیشه نمایشگر گوشی های پرچمدار سامسونگ را «بهترین» اعلام می کند، این بار هم 12 رکورد جدید برای گلکسی S20 اولترا ردیف کرده که بین آنها می توان به بالاترین دقت رنگ، بیشترین مقدار روشنایی، بیشترین پوشش فضای رنگی و کمترین مقدار بازتاب صفحه اشاره کرد.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

البته نمایشگرهای سامسونگ همیشه بهترین بوده اند و تفاوت بین آنها را با چشم غیر مسلح نمی توان تشخیص داد؛ تنها موردی که به وضوح نسبت به نسل های قبل ارتقاء یافته، نرخ رفرش 120 هرتزی است که اگر به آن عادت کنید، برگشتن به دنیای عادی 60 هرتزی کار بسیار سختی خواهد بود. البته با انتخاب حالت 120 هرتزی، رزولوشن صفحه به فول اچ دی محدود می شود اما مطمئن باشید که حتی در ابعاد غول آسای 6.9 اینچی هم به رزولوشن QHD نیازی نخواهید داشت.

پنل 120 هرتزی به قدری چشم نواز است که احتمالاً شما هم مثل من تا مدتی از باز کردن منوها یا مرور بخش های مختلف رابط کاربری هم لذت می برید. از طرفی کیفیت نمایشگر از نظر کنتراست و غنای رنگ به قدری خوب است که تماشای محتوا و بازی کردن روی گلکسی S20 اولترا را دلپذیرتر از همیشه می کند. به خاطر روشنایی فوق العاده بالا، حتی زیر تابش مستقیم آفتاب هم می توانید به راحتی با این گوشی کار کنید یا فیلم ببینید.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

تنها ایرادی که می توان به نمایشگر گلکسی S20 اولترا گرفت، سوراخ بالای صفحه است که آن هم به خود نمایشگر ربطی ندارد و تقصیر سامسونگ است که هنوز جای دیگری برای تعبیه دوربین سلفی پیدا نکرده است.

رابط کاربری

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

سری گلکسی S20 با اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.1 به دست ما رسیده که ترکیب کاملاً به روزی برای پرچمدار سال 2020 میلادی محسوب می شود. طی همین چند روز شاهد دریافت پچ امنیتی مارس 2020 هم بودیم، با اینکه هنوز چند روزی به پایان ماه فوریه باقی مانده است. سامسونگ گاهی اوقات از زمان جلو می زند و شاید شعار «به فردا رسیدیم» هم در همین راستا باشد.

اگر از کاربران قدیمی سامسونگ باشید، با رابط کاربری One UI به خوبی آشنا هستید. علاوه بر امکانات متعدد برای شخصی سازی، بهینگی برای کار با یک دست و حالت تاریک، سامسونگ چند قابلیت جدید را به خانواده گلکسی S20 اضافه کرده که شاید برای خیلی ها کاربردی نباشد. به عنوان مثال می توانید پخش آهنگ از طریق اسپاتیفای را به روتین های بیکسبی اضافه کنید یا از طریق صفحه تماس و با اپلیکیشن گوگل Duo با مخاطبین خود مکالمه تصویری داشته باشید. تصاویر زیر بخش هایی از رابط کاربری این گوشی را نشان می دهند.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

قابلیت جدید سامسونگ به نام Quick Share که در واقع رقیب ایردراپ اپل محسوب می شود، امکان انتقال سریع فایل بین گوشی های گلکسی را فراهم می کند. قابلیت Music Share هم به شما اجازه می دهد موزیک گوشی دیگری را از طریق گلکسی S20 روی اسپیکر بلوتوث یا سیستم صوتی خودرو پخش کنید. طبیعیست که این ویژگی هم فقط محدود به گوشی های سامسونگ و اندروید 10 است.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

رابط کاربری One UI 2.1 یکی از کامل ترین و زیباترین پوسته های اندروید است که به خوبی کار می کند و حالا با صفحه 120 هرتزی جذابیت بیشتری هم پیدا کرده. البته اگر از این رابط کاربری خوشتان نمی آید، سخت افزار قدرتمند گوشی به راحتی می تواند لانچرهای ثالث را اجرا کند.

سخت افزار

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

گلکسی S20 اولترا بالاترین ترکیب سخت افزاری ممکن را در دنیای اندروید دارد و طبیعتاً باید در تمام بنچمارک ها رکوردشکنی کند. چیپست اگزینوس 990 به همراه 12 گیگابایت حافظه رم DDR5 به مراتب بیشتر از نیاز کاربران عمومی و حتی حرفه ای را پوشش می دهند. حتی مدل 512 گیگابایتی این گوشی به 16 گیگابایت رم مجهز شده که دلیلش خیلی مشخص نیست. آیا گوشی اندرویدی به این مقدار رم نیاز دارد؟ این مقاله را بخوانید.

مثل همیشه به سراغ اپلیکیشن های بنچمارک معروف یعنی آنتوتو، گیک بنچ (4 و 5) و پی سی مارک رفتیم تا ببینیم اولترای کره ای چه در چنته دارد. نتایج به دست آمده را در ادامه می بینید.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

امتیاز 526000 در آنتوتو نشان می دهد که با ابرقدرت جدیدی در دنیای اندروید روبرو هستیم، اما اختلاف آنقدرها هم فاحش نیست. همین حالا هم گوشی هایی با اسنپدراگون 855 پلاس به امتیاز 500000 می رسند و انتظار می رود اسنپدراگون 865 بتواند رکورد 600000 را بزند. از طرفی آیفون 11 پرو مکس در آخرین نسخه آنتوتو به امتیاز حدود 550000 رسیده است. البته در مقایسه با گلکسی نوت 10 پلاس (بررسی دیجیاتو) شاهد افزایش 15 درصدی توان سخت افزاری هستیم. مابقی تست ها هم نتایج مشابهی دارند، یعنی اندکی بهتر از اسنپدراگون 855، اندکی ضعیف تر از اسنپدراگون 865 و اختلاف حدود 15 درصدی با گلکسی نوت 10 پلاس.

در بخش گرافیکی به سراغ اپلیکیشن های 3DMark و GFXBench رفتیم تا ببینیم در زمینه گیمینگ اوضاع از چه قرار است. نتایج به دست آمده را در ادامه می بینید.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

کسب امتیاز 6838 در تست اسلینگ شات اکستریم کاملاً امیدوار کننده است و نشان می دهد گلکسی S20 اولترا (به همراه دیگر اعضای خانواده) به خوبی از عهده اجرای بازی ها بر می آید. گلکسی نوت 10 پلاس در این تست 5139 امتیاز می گیرد، یعنی Mali-G77 MP11 حدود 30 درصد بهتر از Mali-G76 MP12 عمل می کند. آیفون 11 پرو مکس (بررسی دیجیاتو) هم در این تست به امتیاز 5551 می رسد. نتایج GFXBench هم از کارآیی بسیار خوب پردازشگر گرافیکی این گوشی حکایت دارند.

ما چند بازی مختلف از جمله آسفالت 9، کال آو دوتی موبایل، شدوفایت 3، سونیک دش، آلتوز ادونچر و راش را به طور همزمان لود کرده و سپس تمام آنها را از حافظه اجرا کردیم، بدون اینکه نیاز به بارگذاری مجدد باشد. به عبارت دیگر حافظه رم گلکسی S20 اولترا هیچوقت پر نخواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که نرخ فریم اکثر بازی ها روی 60 محدود است. بنابراین اگرچه پرچمدار جدید سامسونگ توانایی اجرای بعضی بازی ها با نرخ بالای 60 فریم را دارد، ولی شاید در عمل با صفحه 120 هرتزی هم تفاوتی را حس نکنید.

کیفیت صدا

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

گلکسی S20 اولترا مثل اکثر پرچمداران کنونی بازار از اسپیکر استریو بهره می برد. کیفیت و بلندی صدای این گوشی فوق العاده مطلوب است، در حدی که کسی باور نمی کند چنین صدایی از یک گوشی بیرون بیاید. تست های ما نشان داد بلندگوهای این گوشی در مقایسه با گلکسی نوت 10 پلاس بهتر شده و حتی اندکی هم نسبت به آیفون 11 پرو مکس برتری دارد. سری گلکسی S20 سامسونگ از جک هدفون بی بهره اند و مجبورید از هدفون USB-C داخل جعبه یا هدفون های بلوتوث استفاده کنید.

دوربین

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

هیجان انگیز ترین بخش گلکسی S20 اولترا دوربین اصلی آن است. بزرگ ترین سنسور دنیای موبایل، بیشترین مقدار بزرگنمایی، فیلمبرداری 8K و ترکیبی از قابلیت های مختلف در ماژول بزرگ و برآمده دوربین این گوشی جمع شده اند. مشخصات دوربین های گلکسی S20 اولترا را در ادامه می بینید:

  •  دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی / سنسور 1/1.33 اینچی / ضریب اف 1.8 / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی / سنسور 1/2.0 اینچی / ضریب اف 3.5 / PDAF / لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی / ضریب اف 2.2
  • دوربین عمق سنج 0.3 مگاپیکسلی / ضریب اف 1.0
  • دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی / ضریب اف 2.2 / PDAF

رابط کاربری دوربین ساده تر و کاربردی تر از قبل شده. در نوار پایینی شاهد حالت های اصلی عکاسی هستیم و در نوار بالا هم تنظیمات مربوط به آنها دیده می شوند. سامسونگ برای بزرگنمایی ساده تر، گزینه هایی را کنار شاتر تعبیه کرده است. همچنین دیگر حالت های عکاسی از طریق گزینه More قابل دسترسی و اضافه شدن به نوار پایینی هستند.

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

دوربین اصلی گلکسی S20 اولترا با ترکیب 9تایی پیکسل ها، عکس 12 مگاپیکسلی تحویل شما می دهد. این عکس از نظر جذب نور و بازه دینامیکی نسبت به عکس 108 مگاپیکسلی بهتر است اما در صورت نیاز می توانید عکس 108 مگاپیکسلی را از نوار بالا انتخاب کنید. در این حالت حجم عکس ها تا 6 برابر افزایش می یابد، بدون اینکه تأثیر محسوسی در نتیجه کار داشته باشد. در ادامه تفاوت عکس های 12 و 108 مگاپیکسلی در روز و شب را می بینید.

همان طور که می بینید اگرچه عکس های 108 مگاپیکسلی در نور کافی جزئیات بیشتری دارند، اما نه در حدی که حجم چند برابری و رزولوشن بالا را توجیه کنند. اگر قصد کراپ کردن تصویر را دارید، می توانید از بزرگنمایی 2 برابری سنسور اصلی یا سنسور تله فوتو استفاده کنید.

دوربین اصلی گلکسی S20 اولترا عملکرد فوق العاده ای دارد و در تمام شرایط نوری عکس خوب و قابل استفاده ای تحویل شما می دهد. اختلاف شدید نور محیط هم تأثیری در خروجی ندارد و گوشی به طور هوشمند با فعال کردن HDR نور بخش های مختلف عکس را متوازن می کند. در شب هم با اطمینان می توانید روی این دوربین حساب کنید. حتی اگر نور بسیار کم باشد، حالت عکاسی شبانه با ثبت چند عکس، معجزه می کند و عکسی خوش آب و رنگ می گیرد. در ادامه تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی S20 اولترا را می بینید.

زوم فضایی یکی از جنجالی ترین قابلیت های گلکسی S20 اولترا به شمار می رود که به روش پریسکوپی و با ترکیب زوم اپتیکال و دیجیتال فراهم شده است. برای اینکه محدوده تحت پوشش دوربین های این گوشی را بهتر متوجه شوید می توانید تصاویر زیر را ببینید که از زوم 0.6 ایکس تا 100 ایکس گرفته شده اند.

همان طور که انتظار داشتیم، بزرگنمایی گلکسی S20 اولترا تا 10 برابر قابل قبول است و پس از آن شاهد افت تدریجی کیفیت هستیم، به نحوی که عکس هایی با زوم بالای 30x عملاً قابل استفاده نیستند. با این حال در محدوده 4 تا 10 ایکس هم می توانید تصاویر جذابی ثبت کنید. یکی از مشکلات دوربین پریسکوپی این گوشی در شب، شکست نور در زوایای قائم است که افکت ناخواسته ای را به تمام عکس های شما اضافه می کند. چنین مشکلی را در هواوی P30 پرو ندیده بودیم. نایت مود پرچمدار سامسونگ در شب هم عملکرد خوبی دارد. در ادامه تصاویر ثبت شده با دوربین تله فوتو این گوشی را می بینید.

دوربین اولتراواید گلکسی S20 اولترا ویژگی شاخصی ندارد یعنی مثل اکثر دوربین های فوق عریض، در نور کافی عکس های خوبی می گیرد و در نور کم خیلی دلچسب نیست. سامسونگ در زمینه تصحیح اعوجاج لبه های عکس بسیار خوب عمل کرده و همچنین با قابلیت نایت مود، کیفیت پایین در نور کم را به خوبی جبران می کند. در ادامه تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض این گوشی را می بینید.

پرتره های دوربین اصلی گلکسی S20 اولترا بسیار چشم نواز هستند. دوربین ToF به همراه هوش مصنوعی، به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می کند ولی همچنان شاهد خطاهای جزئی هستیم. نمونه تصاویر پرتره این گوشی را در ادامه می بینید.

دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا هم که با ترکیب 4گانه پیکسل ها عکس 10 مگاپیکسلی تولید می کند، کیفیت بسیار خوبی دارد و در شرایط نوری مختلف، عکس خوبی ثبت می کند. حتی اگر خورشید با شدت تمام داخل کادر باشد، چهره شما روشن ثبت می شود. افکت بوکه هم به خوبی اعمال می شود هرچند دقت آن در حد دوربین اصلی نیست.

امکانات عکاسی و فیلمبرداری گلکسی S20 اولترا بسیار بیشتر از اینهاست و بررسی کامل آنها به مطلبی جداگانه نیاز دارد. به زودی قابلیت های دیگر این گوشی مانند Single Take یا فیلمبرداری 8K را بیشتر بررسی می کنیم، هرچند تجربه اولیه ما نشان داد این ویژگی ها چندان کاربردی نیستند.

باتری و شارژ

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی S20 اولترا روی کاغذ خیلی امیدوارکننده به نظر می رسد اما تجربه ما نشان داد حتی این ظرفیت باتری هم برای نمایشگر غول پیکر 120 هرتزی کافی نیست. تقریباً 6 ساعت کار کردن مداوم با گوشی با روشنایی بالا و پردازش نیمه سنگین کافیست تا باتری تخلیه شود. بنابراین در شرایط عادی می توانید نهایتاً یک روز کامل از آن استفاده کنید ولی هر شب باید گوشی را به شارژ بزنید. متأسفانه تلاش های متعدد ما برای اجرای تست باتری PCMark به نتیجه نرسید و نمی توانیم نتیجه این تست را با دیگر گوشی های بازار مقایسه کنیم.

سامسونگ این مسئله را با شارژ فوق سریع جبران کرده و برخلاف انتظار، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با فست شارژر همراهش فقط طی یک ساعت به طور کامل شارژ می شود. این شارژر طی 15 و 30 دقیقه می تواند 30 و 60 درصد باتری را پر کند که حکایت از بهینگی عملیات شارژ دارد. گلکسی S20 اولترا از شارژ فوق سریع 45 واتی هم پشتیبانی می کند اما بعید می دانم کسی به آن نیازی داشته باشد.

جمع بندی

بررسی دیجیاتو سامسونگ گلکسی S20 اولترا

گلکسی S20 اولترا یک پرچمدار تمام عیار است و هر آنچه نیاز داشته باشید را فراهم می کند؛ از کیفیت ساخت فوق العاده گرفته تا سخت افزار قدرتمند، نمایشگر مثال زدنی و دوربین های فوق حرفه ای. اگرچه سامسونگ روی زوم فضایی این گوشی مانور زیادی داده، ولی به نظر من نمایشگر 120 هرتزی قابلیت مهم تری به شمار می رود چون ملموس تر است و در هر سه مدل سری گلکسی S20 هم حضور دارد. در واقع سامسونگ به خاطر زوم فضایی، قیمتی فضایی را هم برای این گوشی در نظر گرفته که به عقیده من، قابل توجیه نیست.

بنابراین اگر به تلسکوپ نیازی ندارید و خیلی هم حرفه ای عکاسی نمی کنید، می توانید گلکسی S20 یا مدل پلاس آن را در نظر داشته باشید که به مراتب خوش دست تر و خوش قیمت تر هستند. از طرفی گلکسی S20 اولترا فقط مدل 5G دارد (هرچند شایعاتی در مورد مدل LTE آن هم به گوش می رسد) و احتمالاً زمانی که شبکه 5G در کشور ما راه اندازی شود، پرچمداران جدید سامسونگ را باید در موزه ها جستجو کرد. این هم دلیل دیگری برای انتخاب دو عضو دیگر این خانواده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲ فروردین ۱۳۹۹

    این همه پولش رو از کجا آوردید ? ؟

  • Rouzbeh
    Rouzbeh | ۹ اسفند ۱۳۹۸

    لطفاً نسخه پلاس روهم بررسی کنید

  • GHAEM
    GHAEM | ۸ اسفند ۱۳۹۸

    همه چیش عالی فقط CPU نسبت به اسنپ ۸۶۵خیلی ضعیفه اون نسخه اسنپ۸۶۵ هم که باز خیلی گرون تر میشه

    • علی ضا
      علی ضا | ۲۳ اسفند ۱۳۹۸

      ضعیفتر هست ولی خیلی ضعیف که میگید خیر،مگه میخوایم اتم بشکافیم که میلی ثانیه تفاوت تاثیر داشته باشه

  • فریبرز مرادی
    فریبرز مرادی | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    سلطان گوشی های جهان در حال حاضر

  • Mohammad
    Mohammad | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    بی نظیره این گوشی.

مطالب پیشنهادی