ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اقدام هماهنگ VODهای ایرانی در ارائه سرویس رایگان برای مقابله با کرونا

چند سرویس‌ استریم ویدیویی (VOD) و تلویزیون‌ تعاملی برای مبارزه با کرونا بخش‌هایی یا کل سرویس خود را برای کاربران به مدت یک هفته و بیشتر رایگان کرده‌اند. آنها می‌گویند این اقدام را انجام داده‌اند ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۵

چند سرویس‌ استریم ویدیویی (VOD) و تلویزیون‌ تعاملی برای مبارزه با کرونا بخش‌هایی یا کل سرویس خود را برای کاربران به مدت یک هفته و بیشتر رایگان کرده‌اند. آنها می‌گویند این اقدام را انجام داده‌اند تا افرادی که تصمیم گرفته‌اند برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در خانه بمانند، کمک کنند.

«محمدجواد آذری جهرمی» در توییتی اعلام کرد از امروز تا پایان روز جمعه بخش مخصوص کودکان، و در برخی از این سرویس‌ها کل محتوای آنها برای همگان رایگان خواهد بود. مدیرعامل فیلیمو نیز در همین راستا طی توییتی گفته که محتوای بخش کودکان فیلیمو برای همگان رایگان خواهد بود و مدیرعامل نماوا نیز خبر از رایگان بودن کل محتواهای این پلتفرم برای کاربران داده است.

بررسی‌های دیجیاتو نشان می‌دهد که پلتفرم آیو (که در حال حاضر بیشتر ماهیتی شبیه به تلویزیون‌ اینترنتی دارند تا VOD) نیز برای همگان رایگان شده است. مدیرعامل تیوا نیز خبر از رایگان شدن این تلویزیون تعاملی تا پایان نوروز داده است.

پیش از این برخی سایت‌های دانلود فیلم نظیر 30NAMA که دوباره به میدان برگشته بودند نیز با رویکرد مسئولیت اجتماعی خود به رایگان شدن یک هفته‌ای محتوای خود برای کاربران پرداخته بودند.

گفتنیست هنگام استفاده رایگان از این پلتفرم‌ها، باید ثبت نام اولیه و بدون هزینه را انجام داده و پس از وارد شدن به پلتفرم‌ها، از محتوای رایگان درون آنها بهره جویید. همچنین شایان ذکر است که حجم اینترنت مصرفی شما در این اکثر این سرویس‌ها در صورت استفاده نکردن از VPN نیم بها محاسبه خواهد شد.

به نظر می‌رسد با تعطیلی سینماها در طول هفته جاری و امکان تمدید آن در روزهای آینده، بخت و اقبال این سرویس‌های استریم ویدیویی بیشتر از پیش شود. همانطور که این اتفاق در چین نیز رخ داده است. گزارش‌ها حکایت از این دارند که تعطیلی بیش از یک ماهه سینماهای چین ضرری تقریبا یک میلیارد دلاری به این صنعت زده است و بخش سنتی پخش فیلم با ضرر مواجه شده و بخش آنلاین پخش فیلم با سود و رشد روبرو شده است.

به عنوان مثال باید گفت که سهام تولیدکنندگان سنتی در چین مثل Wanda Film،  Imax،  China Film Co از ۱۷ ژانویه به ترتیب ۲۶، ۲۱ و ۲۱ درصد کاهش داشته. این در حالی است که استریمرهای ویدویی مثل Tencent، iQiyi و Bilibili به ترتیب ۱، ۲ و ۱۲ درصد رشد سهام را در طول این روزها تجربه کرده‌اند. در این میان شرکت‌های فیلمسازی Qingdao و Hengdian در حال حاضر تعطیل است، کارمندان آن بیکارند و حتی نمی‌توانند برای تولید فیلم از چین خارج شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۸ اسفند ۱۳۹۸

    خداوکیلی کی میشینه پای این شبکه ها؟

مطالب پیشنهادی