ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل کروم
تکنولوژی

بروزرسانی جدید گوگل کروم سه آسیب پذیری مهم را برطرف می‌کند

گوگل همواره نگاهی ویژه به امنیت مرورگر کروم خود داشته است. اخیرا نیز این کمپانی ویژگی‌های امنیتی بسیاری را داخل آخرین نسخه گوگل کروم قرار داده تا خیال کاربران را راحت کند. چندی پیش باگ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۵

گوگل همواره نگاهی ویژه به امنیت مرورگر کروم خود داشته است. اخیرا نیز این کمپانی ویژگی‌های امنیتی بسیاری را داخل آخرین نسخه گوگل کروم قرار داده تا خیال کاربران را راحت کند. چندی پیش باگ امنیتی در این نسخه پیدا شده بود که منجر به ایجاد خطا‌های منطقی می‌شد. اکنون کمپانی کالیفرنیایی، این حفره امنیتی را به همراه دو باگ دیگر برطرف کرده است.

این حفره امنیتی با کد آسیب‌پذیری CVE-2020-6418 شناخته می‌شود، به هکر‌ها اجازه می‌دهد به کمک جزء V8 گوگل کروم که مسئول اجرای اسکریپت‌های جاوا است، کد‌های محدود نشده‌ای را روی کامپیوتر هدف خود اجرا کنند که در نهایت منجر به خطاهای منطقی می‌شود. با این حال گوگل به سرعت این حفره امنیتی که به اکسپلویت شدن کامپیوتر کمک می‌کرد را در نسخه گوگل کروم ۸۰.۰.۳۹۸۷.۱۲۲ برطرف کرده است.

گوگل کروم

این حفره امنیتی اولین بار توسط کلمن لسین (Clement Lecigne) عضو گروه بررسی تهدیدات گوگل کروم پیدا شده است. همچنین اطلاعاتی مبنی بر نحوه استفاده هکر‌ها از آن در اهداف عمومی در دسترس نیست، ولی پچ برطرف کننده باگ امنیتی، برای نسخه‌های ویندوز، مک و لینوکس منتشر شده است. اطلاعاتی مبنی بر انتشار آن برای نسخه‌های موبایلی، هنوز وجود ندارد.

غول جستجوی اینترنتی این پچ‌ها که به روز صفر (Zero Day) نیز معروف هستند را اولین بار در فروردین سال گذشته برطرف کرده بود. حفره امنیتی قدیمی گوگل کروم باعث آسیب‌پذیری شدید در ویندوز ۷ می‌شد ولی خوشبختانه گوگل به سرعت آن را برطرف کرد. این باگ امنیتی نیز در همین دسته قرار می‌گیرد و پیشنهاد می‌شود هر چه زودتر کاربران گوگل کروم خود را به نسخه نهایی ۸۰.۰.۳۹۸۷.۱۲۲ بروزرسانی کنند تا از خطرات احتمالی در امان باشند.

برای این کار کافیست ۳ نقطه بالای سمت راست کروم را کلیک کنید، پس از آن روی گزینه Help و سپس About Google Chrome کلیک کنید تا مرورگر شما خود به خود به نسخه نهایی بروزرسانی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی