ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

ویروس کرونا عرضه آیفون 12 را به تاخیر می اندازد؟

رویترز در گزارش جدید خود نگاهی به برنامه اپل برای عرضه آیفون 12 انداخته و از احتمال وقفه در عرضه مهم ترین محصول این شرکت در سال 2020 به دلیل اعمال محدودیت در سفرها در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۰

رویترز در گزارش جدید خود نگاهی به برنامه اپل برای عرضه آیفون 12 انداخته و از احتمال وقفه در عرضه مهم ترین محصول این شرکت در سال 2020 به دلیل اعمال محدودیت در سفرها در پی شیوع ویروس کرونا خبر داده است.

خبرگزاری رویترز با استناد به کارمندان سابق اپل و متخصصان زنجیره تأمین می‌گوید مهندسان اپل معمولاً در ماه های آغازین هر سال به چین سفر کرده تا در مورد تولید آیفون با شرکای خود مثل فاکسکان (Foxconn) مذاکره کنند. این سفرها به دلیل محدودیت های اعمال شده در سفرهای بین المللی در پی شیوع ویروس کرونا، ممکن است با تأخیر انجام شوند.

احتمال وقفه در عرضه آیفون 12 به خاطر شیوع ویروس کرونا

گزارش خبرگزاری یاد شده بیشتر بر پایه احتمالات بوده و جزئیات قابل استنادی در مورد وضعیت فعلی اپل نمی دهد. البته با استناد به چند منبع از عدم بازگشت تعداد زیادی از مدیران ارشد فاکسکان پس از سال نوی جدید چینی خبر می دهد. اینکه این دسته از مدیران باید با کارمندان اپل ملاقات کنند یا نه، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

ویروس کرونا (کووید-19) در زمان حساسی گریبانگیر اپل شده است. این شرکت معمولاً اواخر ماه ژانویه و اوایل فوریه آزمایشات نهایی نمونه های اولیه آیفون را انجام می دهد. سپس فاکسکان تعداد محدودی از آنها را مونتاژ کرده و عملیات عیب یابی توسط مهندسان این شرکت و اپل آغاز می شود.

وقفه در پروسه آزمایش آیفون 12 در زمانبندی اپل برای خرید چیپ های اختصاصی و دیگر قطعات لازم برای مونتاژ انبوه این محصول اختلال ایجاد خواهد کرد.

مهندسان اپل و فاکسکان در حالت معمول خطوط مونتاژ را در ماه های مارس و آوریل راه اندازی کرده و در ادامه آیفون ها را آزمایش می کنند. اصلاحات نهایی نیز پیش از آغاز تولید انبوه در ماه ژوئن، در ماه های آوریل تا مه انجام می گیرد. یک منبع آشنا این پروسه را «بسیار پیچیده» توصیف کرده است.

مدیر یکی از شرکت های تأمین کننده قطعات نیمه رسانا با اشاره به اینکه هیچ کاری به شکل رو در رو انجام نمی شود، می گوید این وضعیت در بهترین حالت حداقل تا یک ماه دیگر ادامه خواهد داشت. این یعنی اپل دو ماه ارزشمند را از دست خواهد داد که در حوزه لوازم الکترونیکی جبران ناپذیر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی