ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

تمایل گوگل به همکاری مجدد با هواوی؛ سرویس‌های گوگل در راهند؟

به نظر می‌رسد گوگل علاقه دارد با هواوی و زیر برند آن آنر، دوباره همکاری را از سر بگیرد. دلیل این کار هم فروش محصولات این کمپانی چینی در بازار و همچنین محصولات وسوسه‌انگیزی همانند ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۷ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

به نظر می‌رسد گوگل علاقه دارد با هواوی و زیر برند آن آنر، دوباره همکاری را از سر بگیرد. دلیل این کار هم فروش محصولات این کمپانی چینی در بازار و همچنین محصولات وسوسه‌انگیزی همانند هواوی میت XS و به زودی سری P40 عنوان شده است.

در پی اخباری که از آلمان و اسپانیا به گوش می‌رسد، گوگل از کاخ سفید درخواست کرده تا مجوز همکاری مجدد با کمپانی هواوی را دوباره به دست بیاورد. با این حال هنوز مشخص نیست این مجوز به گوگل داده می‌شود یا خیر. همچین مشخص نیست که گوگل برای چه کاری می‌خواهد همکاری خود را دوباره با هواوی آغاز کند. بسیاری می‌گویند که این کار به منزله پشتیبانی محتوای ضروری AOSP اندروید متن باز است و بسیاری نیز عقیده دارند که گوگل علاقه دارد اپ‌های خودش را روی گوشی‌های این کمپانی مجددا نصب کند.

گوگل

با این حال مسئولان هواوی چند روز پیش در اتریش عنوان کردند که حتی اگر گوگل هم بخواهد همکاری مجدد را با این کمپانی آغاز کند، آن‌ها هیچ علاقه‌ای به این کار ندارند. البته از گوشه کنار نیز اخباری به گوش می‌رسد که هواوی از مواضع خود کوتاه آمده و علاقه دارد تا دوباره با گوگل همکاری کند. در عین حال به موازات پروژه‌های این چنینی، هواوی اپ گالری خود را با میلیارد‌ها دلار تغذیه می‌کند تا رقابتی جدی برای گوگل به وجود بیاورد.

اگر این اتفاق صورت گیرد، کمپانی‌های دیگر نیز ترغیب به راه‌اندازی اپ استور‌های خود خواهند شد که به هیچ وجه به مذاق غول اینترنتی خوش نخواهد آمد. در همین حین اخباری مبنی بر اعمال تحریم‌های شدیدتر از سوی دولت ترامپ علیه هواوی به گوش می‌رسد و باید دید در نهایت آمریکا از بعضی از مواضع خود کوتاه می‌آید یا همچنان نخواهد گذاشت دیگر کمپانی‌های آمریکایی با هواوی همکاری داشته باشند. گفتنی است آخرین مهلت پشتیبانی از محصولات کمپانی چینی چند روز پیش پایان یافت و خبری هم در رابطه با تمدید آن منتشر نشده است.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hasan1428
    hasan1428 | ۷ اسفند ۱۳۹۸

    سلام لطفاً کلمه تغزیه رو اصلاح کنید.

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۷ اسفند ۱۳۹۸

      درست شد. متشکر

مطالب پیشنهادی