ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ال جی وی 60 تینکیو 5G
تکنولوژی

گوشی ال جی وی 60 تینکیو با پشتیبانی از 5G معرفی شد

حدودا یکسال پیش بود که گوشی ال جی وی 50 تیکیو با پشتیبانی از 5G رونمایی شد و روز گذشته نسل جدیدی از این گوشی با نام ال جی وی 60 تیکیو با بروزرسانی هایی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۶

حدودا یکسال پیش بود که گوشی ال جی وی 50 تیکیو با پشتیبانی از 5G رونمایی شد و روز گذشته نسل جدیدی از این گوشی با نام ال جی وی 60 تیکیو با بروزرسانی هایی در اغلب امکانات معرفی شد.

نمایشگر عظیم الجثه، سه دوربین و پشتیبانی از فیلمبرداری 8K

ال جی وی 60 تینکیو که بر پایه زبان طراحی اسمارت فون های نسل قبلی خود ساخته شده به یک نمایشگر ۶.۸ اینچی اولد با نسبت تصویر ۲۰:۹ و رزلوشن فول اچ دی پلاس مجهز شده، حاشیه های باریکی دارد و یک بریدگی قطره ای شکل نیز در بالای صفحه نمایش آن دیده می شود.

ال جی وی 60 تینکیو 5G

تازه ترین پرچمدار ال جی به فریمی آلومینیومی و پنل شیشه ای در بخش پشتی بدنه مجهز شده است. در این قسمت میتوانید لوگوی ال جی و همچنین ماژول دوربین افقی دستگاه را مشاهده کنید که شامل حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی می شود. دوربین این محصول مانند تازه ترین پرچمداران سامسونگ از تکنولوژی پیکسل بینینگ پشتیبانی می کند و قادر است عکس های ۱۶ مگاپیکسلی روشن تر با جزئیات بیشتر را از سوژه هایش بگیرد. پشتیبانی از فیلمبرداری 8K به همراه امکانات جدیدی چون Voice Bokeh هم برای اولین بار در گوشی های ال جی در این محصول گنجانده شده است که ضمن ارتقای کیفیت صدا و حذف نویز پس زمینه میتواند شفافیت صدا در ویدیوها را بهبود بدهد.

این امکان به لطف چهار میکروفن پیشرفته ای فراهم شده که ضبط صدا از جهت های مختلف به منظور ایجاد تجربه صوتی واقع گرایانه را میسر می کند.

در مورد ماژول دوربین این دستگاه باید بگوییم که علاوه بر حسگر ۶۴ مگاپیکسلی یاد شده ال جی یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی الترا واید و سنسور اختصاصی ToF یا زمان پرواز را هم برای ثبت بهتر تصاویر پرتره در این گوشی در نظر گرفته است.

اسنپدراگون ۸۶۵ و پشتیبانی از 5G

ال جی وی 60 تینکیو 5G

سایر امکانات این گوشی در سطح پرچمداران دیگر بازار است که از آن جمله میتوان به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ به همراه مودم اسنپدراگون X55 5G اشاره کرد.

الجی همچنین ۸ گیگابایت رم را به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته است که البته با کمک کارت حافظه مایکرو اس دی میتوان آن را تا دو ترابایت ارتقا داد تا فضای کافی برای پشتیبانی از محتوای ویدیویی 8K فراهم شود.

گوشی جدید الجی از اندروید ۱۰ پشتیبانی می کند که به رابط کاربری اختصاصی این شرکت نیز مزین شده است. تامین انرژی مورد نیاز تمامی این قطعات نیز بر عهده باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی است که از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی کند و بعد از ۳۰ دقیقه ظرفیت آن تا ۵۰ درصد پر می شود.

دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی، استاندارد IP68 برای مقاومت دستگاه در برابر آب و گرد و غبار، اسپیکرهای استریو و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر دیگر امکانات این پرچمدار را تشکیل می دهند.

نمایشگر دوگانه

ال جی وی 60 تینکیو 5G

ال جی هنوز باور ندارد که گوشی های تاشو برای استفاده انبوه آماده هستند اما به باور مهندسان آن مشتریان می توانند در برهه کنونی از برخی مزایای این گوشی ها بهره بگیرند. به همین خاطر نیز ال جی وی 60 تینکیو از تازه ترین نسخه اکسسوری نمایشگر دوگانه پشتیبانی میکند.

این گوشی همانطور که اشاره شد به یک نمایشگر اولد ۶.۸ اینچی مجهز شده است که ضخامت و وزن کمتری نسبت به نمایشگر ۶.۴ اینچی نسخه غیر 5G آن دارد. نمایشگر دوم دستگاه در واقع درون کاوری قرار دارد که ال جی برای آن طراحی کرده و از طریق این قاب به بدنه متصل می شود تا در حوزه های گیمینگ، مولتی تسکینگ و سرگرمی از آن استفاده شود و هر زمان که کاربر خواست میتواند با جدا کردن قاب از نسخه سبک تر گوشی خود استفاده نماید.

اکسسوری طراحی شده برای این گوشی یک بریدگی باریک به ابعاد ۲.۱ اینچ برای نمایشگر ثانویه اش دارد که می توان از آن برای مشاهده اطلاعات کلیدی نظیر اعلان ها استفاده کرد.

قیمت و تاریخ عرضه

این گوشی در رنگ های آبی و سفید تولید شده و قرار است که طی هفته های آتی به بازار آمریکا عرضه شود. اطلاعات دقیق تر در مورد زمان عرضه و قیمت این گوشی هنوز مشخص نشده اما ال جی اعلام کرده که قیمت آن کمتر از وی 50 تینکیو 5G با برچسب قیمتی ۹۹۹ دلاری اش خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Toosi
    Mahdi Toosi | ۸ اسفند ۱۳۹۸

    از بعد v20 اخبار الجی رو پیگیری نکردم

مطالب پیشنهادی