ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کونامی کد
کسب و کار

خالق کونامی کد در سن ۶۱ سالگی درگذشت

در دهه ۱۹۸۰ میلادی چیت کدها توسط توسعه دهندگان و با هدف تست بازی های ویدیویی مورد استفاده قرار می گرفتند اما کدی که توسط یکی از توسعه دهندگان شرکت ژاپنی کونامی خلق شد در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۶

در دهه ۱۹۸۰ میلادی چیت کدها توسط توسعه دهندگان و با هدف تست بازی های ویدیویی مورد استفاده قرار می گرفتند اما کدی که توسط یکی از توسعه دهندگان شرکت ژاپنی کونامی خلق شد در ادامه به مشهورترینشان بدل گردید و هنوز که هنوز است از این چیت کد در بازی های ویدیویی استفاده می شود.

Kazuhisa Hashimoto خالق کونامی کد روز سه شنبه این هفته در سن ۶۱ سالگی درگذشت و شرکت کونامی روز گذشته از طریق اکانت توییتر خود مرگ او را که پیشتر از طریق شخصیت های مختلفی اعلام شده بود تایید کرد.

در سال ۱۹۸۶ میلادی هاشیموتو در حالی که روی یکی از بازی های آرکید کونامی به نام Gradius کار می کرد چیت کدی را برای تست طراحی کرد که بعدها آن چیت کد با نام کونامی کد به شهرت رسید و به صورت گسترده توسط توسعه دهندگان این بازی ها مورد استفاده قرار گرفت.

برای استفاده از این کد گیمرها باید دکمه ها نشانگر بالا، بالا، پایین، پایین، چپ، راست، چپ، راست، B و A و در نهایت استارت را روی کنترلر خود فشار می دادند. در بازی Gradius با این کد کلیه تسلیحات و آپگریدها برای گیمر آنلاک می شدند.

کونامی کد

در سال ۱۹۸۷ میلادی با انتشار بازی Contra برای نینتندو این کد به شهرت گسترده در میان گیمرها دست پیدا کرد. گیمرهایی که از کونامی کد استفاده می کردند به جای سه جان که به صورت پیشفرض در اختیارشان قرار می گرفت میتوانستند ۳۰ بار جان بگیرند که این امتیاز با توجه به سطح دشواری بازی بسیار موثر و مفید بود.

کونامی در ادامه از این کد در چندین فرنشایز دیگر از جمله Castlevania، متال گیر و DanceDanceRevolution استفاده کرد. از آن زمان به بعد توسعه دهندگان دیگر نیز از این کد در کارهایشان استفاده کردند که یکی از آخرین نمونه های آن در بازی فورتنایت اپیک گیمز است. به لطف این کد گیمرها می توانستند در طول رویداد Black Hole 2019، یک مینی گیم ویژه را با وارد کردن کونامی کد بازی کنند.

البته اشاره کنیم که تنها کمپانی های تولیدکننده بازی از این کد استفاده نمی کردند. برای مثال گوگل از این کد در کنترلرهای سرویس گیمینگ استادیا استفاده کرده و گوگل پلی استور نیز از این چیت کد بهره گرفته است. فیسبوک نیز ظاهرا از کونامی کد در سایت خود استفاده می کند که البته مدتی است آن را حذف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی