ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

احتمال لغو بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به خاطر کرونا ویروس جدید

برگزارکنندگان بزرگ ترین رویداد ورزشی دنیا مشغول محاسبه هزینه های شیوع کرونا ویروس جدید هستند که احتمال دارد باعث لغو بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شود و تاکنون بسیاری از رقابت های ورزشی سراسر دنیا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

برگزارکنندگان بزرگ ترین رویداد ورزشی دنیا مشغول محاسبه هزینه های شیوع کرونا ویروس جدید هستند که احتمال دارد باعث لغو بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شود و تاکنون بسیاری از رقابت های ورزشی سراسر دنیا را مختل نموده است..

شیوع گسترده این ویروس تا حالا بسیاری بازی های فوتبال، راگبی و گلف را به تعویق انداخته و رویدادهای اتومبیل رانی در آسیا و اروپا که طی هفته های اخیر به کانون گسترش کرونا ویروس جدید بدل شده اند به تعطیلی کشانده است.

یکی از سخنگویان کمیته بین المللی المپیک روز گذشته در این باره گفت:

ما همچنان مصمم هستیم که بازی ها را در تاریخ ۲۴ جولای (سوم مرداد ۱۳۹۹) برگزار کنیم اما برگزارکنندگان این بازی ها با همراهی سازمان بهداشت جهانی و مقامات ژاپن و چین شرایط را در اقصی نقاط دنیا تحت نظر گرفته اند و در ادامه تصمیمات قطعی خود برای برگزاری بازی ها را اعلام خواهند کرد.

دیک پوند یکی از اعضای ارشد کمیته بین المللی المپیک این هفته گفته بود که اگر مقامات بهداشتی ژاپن تشخیص دهند برگزاری این رویداد بیش از اندازه خطرناک است احتمالا آن را  لغو می کنند و به تاریخ دیگری موکول نخواهند کرد.

آقای پوند در ادامه صحبت هایش گفته بود:

اگر اوضاع مانند آنفلوانزای اسپانیایی شود (بیماری اپیدمیکی که اوایل قرن ۲۰ میلادی در سراسر دنیا شیوع پیدا کرد) و به همان اندازه مرگبار شود آنگاه همه باید دارو مصرف کنند.

المپیک توکیو ۲۰۲۰

اقتصاددان ها و تحلیلگران توکیو نیز در رابطه با همین خبر گفته اند که طی ۲۴ ساعت گذشته درخواست های متعددی را از سرمایه گذاران این رویداد دریافت کرده اند تا اثرات مالی تعویق یا لغو کامل این بازی ها را برایشان محاسبه کنند.

ژاپن تابحال ۲۵ میلیارد دلار برای آماده سازی زیرساختهای خود و برگزاری بازی های المپیک توکیو ۲۰۲۰ خرج کرده است و از نظر جذب اسپانسر مالی برای این بازی ها (هر بازی ۱۵ اسپانسر طلایی) رکوردشکنی کرده است. از جمله حامیان مالی این بازی ها میتوان به کانن، اشاره کرد که ۱۰۰ میلیون دلار را برای حضور تبلیغاتی در این رویدادها خرج کرده است.

کیچی موراشیما اقتصاددان ارشد موسسه مالی Citi در توکیو گفته است که لغو این بازی ها می تواند رشد تولید ناخالص داخلی فصل به فصل ژاپن را در حدود ۰.۲ درصد کاهش دهد. گفتنی است هم اکنون مذاکراتی برای تغییر محل برگزاری بازی های المپیک ۲۰۲۰ و فاصله گرفتن از کانون شیوع این بیماری مهلک در اقصی نقاط دنیا در جریان است اما کمیته ملی بازی های المپیک از هرگونه اظهار نظر در این باره خودداری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی