ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست هلیو P95 مدیاتک برای گوشی های اقتصادی معرفی شد

مدیاتک ساعاتی پیش عضو جدید خانواده چیپست های هلیو خود را با نام هلیو P95 معرفی کرد. هلیو P95 جایگزین هلیو P90 می شود که در دسامبر سال ۲۰۱۸ معرفی شد و بهبودهای نسبتا خوبی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۰

مدیاتک ساعاتی پیش عضو جدید خانواده چیپست های هلیو خود را با نام هلیو P95 معرفی کرد. هلیو P95 جایگزین هلیو P90 می شود که در دسامبر سال ۲۰۱۸ معرفی شد و بهبودهای نسبتا خوبی را در GPU، دوربین، قابلیت های ارتباطی و هوش مصنوعی تلفن های هوشمند ایجاد می کند.

هلیو P95 البته شباهت هایی هم با نسل قبلی خود دارد؛ برای مثال از همان معماری CPU در نسل قبل استفاده می کند؛ دو هسته پرمصرف  ARM Cortex-A75 با سرعت کلاک ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته کم مصرف Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز برای آن در نظر گرفته شده است. پردازنده PowerVR GM 9446 این چیپست هم دقیقا مشابه به نسل قبلی است اما مدیاتک اعلام کرده که عملکرد آن در هلیو P95 حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. واحد پردازش هوش مصنوعی این چیپست نیز ظاهرا دستخوش تغییراتی شده و عملکرد آن ۱۰ درصد نسبت به هلیو P90 بهتر شده است.

پردازنده سیگنال سه گانه P95 حالا از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی پشتیبانی می کند که نسبت به پیکره بندی پشتیبانی شده قبلی (یعنی یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی) پیشرفت خوبی به حساب می آید. به لطف این به روز رسانی چیپست جدید مدیاتک اکنون از عکس ۱۴ بیتی فرمت RAW و ۱۰ بیتی YUV پشتیبانی می کند. این چیپست همچنین با کمک هوش مصنوعی بهبودهایی را هم در دوربین تلفن های هوشمند ایجاد می کند که از آن جمله میتوان به قابلیت دنبال کردن ژست های انسانی پنج نفره، واقعیت افزوده، امکان دنبال کردن ژست های سه بعدی و مد تصویربرداری جدید در نور کم اشاره کرد.

 

در حوزه گیمینگ هم هلیو P95 برای نخستین بار در چیپست های سری P از تکنولوژی هایپرانجین مدیاتک پشتیبانی می کند که طبق اعلام شرکت سازنده بهبودهای قابل توجهی را هم در زمینه سخت افزاری و هم نرم افزاری برای ارتقاء تجربه گیمینگ کاربران ایجاد می کند.

اما در حوزه ارتباطی هم امکانات خوبی برای این چیپست فراهم شده که از آن جمله میتوان به مودم 4G LTE WorldMode با سرعت دانلود LTE Cat-12 و سرعت آپلود Cat-13 اشاره کرد. وایفای ۵، بلوتوث ۵ و شبکه نسل چهارم دیگر امکانات ارتباطی این تراشه را تشکیل می دهند.

مدیاتک هنوز اعلام نکرده که چه زمانی میتوانیم گوشی های بهره مند از این چیپست را در بازار ببینیم اما با در نظر داشتن بهبودهای جزئی آن نسبت به نسل قبلی می توان انتظار داشت که صرفا در گوشی های اقتصادی و پایین رده از آن استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی