ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختلال گسترده در سرویس های VPN چین بعد از شیوع کرونا ویروس

دولت چین برای جلوگیری از اشتراک گذاری اطلاعات در مورد کرونا ویروس توسط شهروندان خود و اتباع خارجی ساکن در این کشور عملکرد کلیه سرویس های VPN را در داخل خاک خود با اختلال روبرو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

دولت چین برای جلوگیری از اشتراک گذاری اطلاعات در مورد کرونا ویروس توسط شهروندان خود و اتباع خارجی ساکن در این کشور عملکرد کلیه سرویس های VPN را در داخل خاک خود با اختلال روبرو کرده است.

چین در واقع با جلوگیری از دسترسی شهروندانش به VPN با سهولت بیشتری می تواند کنترل جریان اطلاعات را به داخل یا خارج از مرزهایش در دست بگیرد. این کار گرچه از انتشار اخبار کذب در رابطه با کرونا ویروس جلوگیری می کند اما همزمان مانع از آن می شود که شهروندان و اتباع خارجی مستقر در داخل خاک این کشور به اطلاعات مربوط به کرونا ویروس در اقصی نقاط دنیا دست پیدا کنند.

کاربران چینی با کمک وی پی ان ها میتوانند فایروال عظیم چین را دور بزنند و البته که دولت چین نیز تا حدودی اجازه فعالیت این سرویس ها در داخل خاک خود را صادر کرده است.

البته لازم به ذکر است که دولت چین فعالیت سرویس های VPN خصوصی ثبت نشده را در خاک خود ممنوع کرده با این حال سرویس های ثبت شده در سامانه های دولتی این کشور اجازه فعالیت دارند. VPNهای ثبت شده هم عمدتا توسط کسب و کارهای خارجی و داخلی چین مورد استفاده قرار می گیرند که برای انجام امور روزمره خود باید اینترنت جهانی دسترسی داشته باشند. برای مثال بسیاری شرکت های چینی حضوری پررنگ در توییتر دارند هرچند که این وبسایت در خاک چین مسدود است. در واقع تمامی این شرکت ها از وی پی ان برای حضور در توییتر استفاده میکنند.

طبق گفته چارلی اشمیت مدیر وبسایتی به نام Greatfire که عملکرد VPNها در چین را در نظر دارد از زمان شیوع کرونا ویروس در چین، گلایه های کاربران در مورد از کار افتادن سرویس های VPN در این کشور رو به افزایش است.

گفتنی است Greatfire سرعت سرویس های VPN چین را طی یک دوره ۶۰ روزه زیر نظر گرفته و طبق آخرین ارزیابی های صورت گرفته توسط آن از زمان شیوع این بیماری از مجموع ۱۵ مورد سرویس ارائه شده در این کشور ۱۰ مورد آن با افت قابل توجه عملکرد روبرو شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    دیکتاتورها

  • سعید
    سعید | ۹ اسفند ۱۳۹۸

    سیستم های بسته هم شبیه هم هستند لازم به توضیحات بیشترم نیست فقط من موندم چطور مردم به خودشون اجازه میدن که چند نفر براشون تعیین تکلیف کنن چی ببیند چی نبیند

مطالب پیشنهادی