ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سازمان جهانی بهداشت
علمی

این هفته کووید ۱۹ در کدام کشورها مشاهده شد؟

۲۰ کشور تازه از نخستین موارد ابتلا به کرونا ویروس در خاک خود خبر دادند تا به این ترتیب کل تعداد مبتلایان به این ویروس مهلک به ۸۲ هزار نفر در پنجاه کشور دنیا از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۹ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

۲۰ کشور تازه از نخستین موارد ابتلا به کرونا ویروس در خاک خود خبر دادند تا به این ترتیب کل تعداد مبتلایان به این ویروس مهلک به ۸۲ هزار نفر در پنجاه کشور دنیا از زمان شروع شیوع آن برسد. همچنین طبق آمارها تاکنون ۲۸۰۰ نفر ب راثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

براساس تازه ترین گزارش ها کره جنوبی طی ۲۴ ساعت گذشته از ۵۰۵ مورد جدید ابتلا به این ویروس در خاک خود خبر داده است و همچنین یک مورد جدید در کالیفرنیای آمریکا گزارش شده که در آن، فرد بیمار سابقه سفر به مناطق پر ریسک را نداشته است. این بیمار ظاهرا با وجود توصیه اکید پزشک از انجام آزمایشات خودداری کرده است.

در ادامه تازه ترین آمارها در مورد کشورهای آلوده به این ویروس را با شما در میان خواهیم گذاشت.

افغانستان

افغالنستان روز دوشنبه همین هفته از نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در استان هرات خبر داد که مرز مشترک با ایران دارد. فیروزالدین فیروز وزیر بهداشت افغانستان در این استان اعلام وضعیت اضطراری کرد و خبر داد که بیمار اخیرا به قم سفر کرده است.

الجزیره

مقامات بهداشتی الجزیره روز سه شنبه این هفته نخستین بیمار مبتلا به کرونا ویروس را در خاک خود شناسایی کردند. بیمار مردی است که در تاریخ ۱۷ فوریه امسال به ایتالیا سفر کرده بود. الجزیره دومین کشور آفریقایی است که موارد ابتلا به کرونا ویروس در آن شناسایی شده است.

اتریش

نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در اتریش روز سه شنبه این هفته در دو فرد ۲۴ ساله ای مشاهده شد که اخیرا به شهر Lombardy در ایتالیا سفر کرده بودند. هر دوی این بیماران هم اکنون در قرنطینه به سر می برند.

بحرین

نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در بحرین روز دوشنبه این هفته در یک راننده اتوبوس مدرسه شناسایی شد. این فرد ظاهرا به تازگی از ایران به دبی و سپس به بحرین سفر کرده بود. بچه هایی که در اتوبوس این راننده بوده اند نیز هم اکنون تحت آزمایش برای شناسایی کرونا قرار دارند. بحرین اعلام کرده که طی سه روز گذشته ۳۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس را شناسایی کرده و برای کنترل این بیماری تصمیم گرفته پروازهایش به چندین کشور از جمله ایران را لغو کند.

برزیل

اولین بیمار برزیلی مبتلا به کرونا یک مرد ۶۱ ساله ساکن سائو پائولو است که پیشتر به ایتالیا سفر کرده. این فرد ظاهرا برای امور کاری به ایتالیا رفته و حالا مقامات رسمی برزیل تلاش دارند کلیه افرادی که همراه او در این پرواز بوده اند را شناسایی کنند. تاکنون ۲۰ مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در برزیل گزارش شده است.

کرواسی

اندری پلنکویک نخست وزیر کرواسی روز سه شنبه این هفته اعلام کرد که اولین بیمار مبتلا به کرونا ویروس جدید در شهر زاگرب پایتخت آن شناسایی شده است. این فرد جوان به تازگی سفری به میلان ایتالیا داشته و علائم خفیف بیماری را از خود بروز داده است.

دانمارک

مقامات بهداشتی دانمارک اعلام کردند که نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید روز گذشته در خاک این کشور شناسایی شد. این مرد نیز اخیرا سفری به ایتالیا داشته و تست کرونا روی همسر و فرزندش منفی بوده است اما هم اکنون او به همراه خانواده اش در قرنطینه به سر می برد.

استونی

تانل کیک وزیر امور اجتماعی استونی روز گذشته اعلام کرد که نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در این کشور شناسایی شده است. بیمار ظاهرا فردی با ملیت ایرانی است که در استونی زندگی میکند و اخیرا با اتوبوس سفری در لاتیوا داشته که این احتمال گسترش بیماری در استونی را تقویت می کند. مشخص نیست چه تعداد از همسفران این فرد به بیماری مبتلا شده اند اما دولت استونی در تلاش است تا با تک تک آنها تماس بگیرد.

فنلاند

نتایج تست کرونا زنی در  هلسینکی فنلاند روز چهارشنبه این هفته مثبت اعلام شد. این زن که در رده سنی «شاغلین» توصیف شده اخیرا سفری به میلانی ایتالیا داشته است. هم اکنون نزدیکان وی تحت معاینه و آزمایش قرار دارند.

گرجستان

کشور گرجستان نخستین مورد ابتلا به کووید ۱۹ را روز چهارشنبه این هفته و در یکی از اتباع خود اعلام کرد که اخیرا در ایران بوده است. این مرد ظاهرا از طریق آذربایجان به ایران سفر کرده و حین بازگشت توسط ماموران مرزی گرجستان شناسایی شده است.

یونان

مقامات رسمی یونان تایید کرده اند که نخستین مورد ابتلا به کووید ۱۹ روز چهارشنبه این هفته در شهر Thessaloniki شناسایی شده است. بیمار زنی ۳۸ ساله است که اخیرا به میلان سفر کرده و حالا شرایط خوبی دارد. روز گذشته موارد جدیدی از ابتلا به کرونا ویروس در یونان گزارش شد که یکی از آنها از نزدیکان این خانم ۳۸ ساله بوده است و فرد دوم نیز به تازگی از ایتالیا به کشورش بازگشته.

عراق

عراق تایید کرده که نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس روز دوشنبه در خاک آن شناسایی شده. بیمار فردی با ملیت ایرانی است که در عراق تحصیل می کند. نتایج آزمایش کرونا یک خانواده چهارنفره عراقی در کرکوک نیز ظاهرا مثبت بوده. گفته می شود این خانواده اخیرا به ایران سفر کرده اند. عراق در واکنش به این اتفاقات کلیه مدارس را تعطیل کرده و هر گونه اجتماعات در خاک خود را ممنوع اعلام کرده است.

کویت

مقامات بهداشتی کویت روز دوشنبه این هفته از پنج مورد نخست ابتلا به کووید ۱۹ در خاک این کشور خبر کرده اند. این افراد اخیرا سفری به مشهد داشته اند. تا صبح امروز شمار مبتلایان به کرونا به ۴۳ مورد افزایش یافته و ظاهرا کلیه این افراد به نحوی با کشورمان  ارتباط داشته اند. کلیه مدارس در کویت برای مدت دو هفته تعطیل شدند.

مقدونیه شمالی

کشور مقدونیه شمالی روز گذشته از نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در خاک خود خبر داد. بیمار زنی است که اخیرا به ایتالیا سفر کرده و در  ایتالیا نیز به همراه گروهی از گردشگران در یک ون به نقاط دیدنی ایتالیا رفته است. آزمایشات روی همراهان این خانم در دست انجام است.

نروژ

نروژ نخستین مورد ابتلا به کووید ۱۹ را روز چهارشنبه این هفته اعلام کرد. بیمار فردی نروژی است که اخیرا از چین برگشته.

عمان

نخستین بیمار مبتلا به کرونا ویروس جدید روز دوشنبه این هفته در عمان شناسایی شد و مورد دوم روز سه شنبه. مجموعا چهار نفر در خاک عمان به کرونا مبتلا شده اند که همگی شان اخیرا به ایران سفر کرده اند.

پاکستان

دو مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس جدید روز چهارشنبه این هفته در پاکستان گزارش شد. یکی از بیماران مردی ۲۲ ساله است که براساس گمانه زنی ها در ایران آلوده شده است.

رومانی

وزیر بهداشت رمانی روز گذشته از شناسایی نخستین فرد مبتلا به کرونا ویروس در خاک این کشور خبر داد. بیمار مردی است که در شهر Gorj زندگی می کند و اخیرا فردی که از ایتالیا به این کشور آمده را ملاقات کرده است. حال عمومی این فرد خوب  است و که قرار شده به بیمارستان بیماری های عفونی بخارست منتقل شود.

 اسپانیا

اولین فرد مبتلا به کرونا ویروس در اسپانیا که رور سه شنبه این هفته شناسایی شد زنی اهل کاتالونیا بوده که اخیرا به ایتالیا سفر کرده است. این زن ۳۶ سالi ظاهرا شهروند ایتالیاست و در بارسلون اسپانیا زندگی میکند. او به تازگی سفری به میلان ایتالیا داشته است. تاکنون دست کم ۱۰ مورد ابتلا به کرونا ویروس در اسپانیا شناسایی شده است.

سوئیس

مقامات بهداشتی سوئیس نخستین مورد ابتلا به کرونا ویروس در این کشور را روز سه شنبه این هفته گزارش دادند. بیمار در شهر Ticino زندگی می کند و اخیرا به ایتالیا سفر کرده است. موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ نیز پس از این مورد شناسایی شده اند.

ژاپن، ایتالیا و ایران از دیگر کشورهایی هستند که کرونا ویروس جدید به سرعت در حال شیوع در آنهاست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    بی مسئولیتی یک سیستم ناکارآمد مثل ج ا باعث شده نه تنها جان مردم خودش بلکه کشورهای دیگر رو هم به خطر انداخته.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی