ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اجناس تقلبی و قیمت انفجاری کالاهای ضروری؛ کرونا چگونه آمازون را به چالش کشید؟

ویروس کرونا به مشکلی جهانی تبدیل شده و به همین دلیل تقاضا برای یک سری اقلام مشخص، افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در این بین اما افراد سودجو قصد دارند بر موچ این ویروس سوار ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

ویروس کرونا به مشکلی جهانی تبدیل شده و به همین دلیل تقاضا برای یک سری اقلام مشخص، افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در این بین اما افراد سودجو قصد دارند بر موچ این ویروس سوار شده و سود کلانی را به جیب خود بزنند. فروشگاه‌های اینترنتی و گل سرسبد آن‌ها یعنی آمازون یکی از پلتفرم‌های محبوب برای همین کار است که معمولا قیمت‌های عجیبی را در آن می‌بینیم. مشکل اصلی اینجاست که آمازون در مقابله با این داستان بسیار ضعیف عمل کرده است.

اگر «ماسک جراحی» یا «ماسک ویروس کرونا» را در آمازون جستجو کنید، نتایج بسیار زیادی خواهید دید. البته بسیاری از این اقلام لیست شده، یا موجودی ندارند و یا اگر هم دارند با قیمت‌های ۱۰ برابر به فروش می‌رسند. ساده‌ترین مثال آن ماسک ۳ لایه است که یک بسته صد عددی آن، اکنون با قیمت ۴ برابر شده ۱۵ دلاری به فروش می‌رسد. قیمت بسته ۱۰ عددی ماسک N95 نیز ۴۱ دلار به ۱۳۰ دلا رسیده است

ویروس کرونا

داستان ماسک مربوط به آمازون آمریکا بود. آمازون ایتالیا نیز تعریف چندانی ندارد. این کشور به عنوان مرکز اصلی پخش ویروس کرونا در اروپا شناخته می‌شود. از همین رو می‌توان تصور کرد که ماسک در این کشور به کالایی نایاب تبدیل شده باشد. ای کاش که ماسک تنها دغدغه ایتالیایی‌ها بود. کنسروها و غذا‌های عمده نیز در آمازون این کشور یا به سختی پیدا می‌شوند یا اصلا در انبار موجود نیستند.

حمله برای خرید ماسک و ژل‌های ضدعفونی کننده نشان می‌دهد که مردم سلامت خود را بسیار جدی می‌‌گیرند و از طرفی هم افرادی همواره از آب گل‌آلود در حال ماهیگیری هستند. حمله برای بقاء امری طبیعی است، ولی جستجو در آمازون این روزها اصلا تجربه خوبی را در بر ندارد. تلاش برای خرید محصول ضروری که پیش از اقدام شما به غارت رفته، نه تنها کمکی به کاهش استرس نمی‌کند، بلکه به تشدید آن نیز دامن می‌زند.

آمازون می‌گوید با این قضیه مقابله می‌کند و اجازه نمی‌دهد فروشندگان از موج ویروس کرونا سوءاستفاده کنند: «ما متاسف شدیم که بسیاری از فروشندگان قصد دارند محصولات خود را با قیمت بسیار بالا به فروش برسانند. به همین دلیل صدها هزار محصول را از فروشگاه حذف کرده و فروشندگان را نیز توبیخ کرده‌ایم». اگر اوضاع به ماسک و اقلام ضروری ختم می‌شد، مشکلی وجود نداشت، مشکل اصلی میلیون‌ها محصول دیگری است که از نام کرونا سؤاستفاده می‌کنند و هنوز در این فروشگاه به فروش می‌رسند.

ویروس کرونا

از دارو‌های درمان کرونا گرفته تا تی شرت‌هایی با مضمون شکست کرونا، همگی در آمازون پیدا می‌شوند. علاوه بر دارو‌های جعلی برای درمان کرونا، بسیاری دیگر از سودجویان، کتبی می‌فروشند که در آن‌ها شیوع ویروس کرونا را به پای شیطان و تسلیحات بیولوژیکی نوشته‌اند و آمازون هنوز نتوانسته این محصولات را از سایت خود جمع‌آوری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    بد نیست یه گشتی هم توی دی جی کالا بزنید

مطالب پیشنهادی