ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واکسن کرونا
علمی

نمونه اولیه دیگری از واکسن کرونا ساخته شد

چند روز پیش بود که یک شرکت آمریکایی اعلام کرده نمونه اولیه ای از واکسن کرونا ویروس جدید را با موفقیت تولید کرده است و به زودی آن را روی انسان نیز آزمایش می کند. ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۰

چند روز پیش بود که یک شرکت آمریکایی اعلام کرده نمونه اولیه ای از واکسن کرونا ویروس جدید را با موفقیت تولید کرده است و به زودی آن را روی انسان نیز آزمایش می کند. این شرکت که مدرنا نام دارد خبر داد نمونه هایی از این واکسن را برای ارزیابی های بیشتر در اختیار دولت آمریکا قرار داده و تا اردیبهشت ماه نتایج مربوط به تست آن روی انسان را اعلام می کند.

حالا که تقریبا کل دنیا درگیر این بیماری مهلک شده است شرکت دیگری خبر داده واکسن کرونا ویروس را تولید کرده است؛ Novavax یک شرکت کوچک فعال در زمینه بایوتک است که در مریلند آمریکا استقرار دارد و اعلام کرده به پیشرفت های خوبی برای ساخت واکسن کووید ۱۹ دست پیدا کرده و طی ماه های آتی تست این واکسن روی انسان را آغاز می کند.

شاید جالب باشد بدانید که برخلاف اخبار منتشر شده تا به امروز کووید ۱۹ مانند دیگر بیماری های اپیدمیک ویروسی مرگبار نیست اما چالش های مختص به خود را برای سازمان های بهداشتی سراسر دنیا به دنبال داشته. این ویروس می تواند در حالی که هیچ علائمی ندارد از فردی به فرد دیگر منتقل شود و برای چندین روز و حتی چندین هفته نیز در افراد مبتلا شناسایی نشود.

با در نظر داشتن همین مساله واکسن ها میتوانند بهترین راه دفاع برای جلوگیری از شیوع کووید ۱۹ باشند. کما اینکه همین حالا شرکت های مختلفی در سراسر دنیا تلاش دارند این واکسن را بسازند.

«استنلی ارک»، مدیرعامل Novavax در این باره گفت:

«تجربه های قبلی ما در مورد کرونا ویروس و انواع مختلف آن از جمله مرس و سارس این امکان را برایمان فراهم می کند که به سرعت و با موفقیت چرخه اولیه ساخت نمونه واکسن را طی کنیم. امیدواریم که به زودی بهترین واکسن برای این بیماری را شناسایی کنیم و حجم کافی و لازم از آن را برای انجام تست های بالینی بسازیم. حالا در سطحی از پیشرفت قرار داریم که میتوانیم فاز نخست تست بالینی را در ماه می یا ژوئن انجام دهیم.»

این در واقع با جدول زمانی اعلام شده از سوی شرکت مدرنا برای ارائه واکسن همخوانی دارد و باید اعتراف کنیم که فرایند ساخت هر دوی این داروها بسیار سریع بوده است هرچند که با در نظر داشتن سرعت شیوع کووید ۱۹ در سراسر دنیا هرچه سریع تر این اتفاق بیفتد بهتر خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Arsin
    Arsin | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    جالبکه شرکت قبلی واسه هر مریضی ناشناخته جدیدی نظیر ابولا، سارس و مرس و بعد کرونا دارو درست کرده بود. جالبه که فعالیتش هم واسه درمان ایدز و هپاتیت هستش و بعد واسه این بیماری ها دارو تولید کرده! اخه ایدز و هپاتیت چه ربطی به این موارد دیگه داره؟! اینا هم درد میدن و هم درمان!

  • آریا
    آریا | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    اسرائیل هم گفته تا دو هفته دیگه واکسنش رو آماده میکنه

  • GHAEM
    GHAEM | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    خوبه لااقل یه خبر خوب خوندیم

مطالب پیشنهادی