ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوست‌اندازی کورتانا؛ حذف بسیاری از ویژگی‌های دستیار هوشمند مایکروسافت

مایکروسافت در نظر دارد تا تغییراتی اساسی در دستیار هوشمند خود، کورتانا دهد. از همین رو این کمپانی ردموندی، کورتانا را از لانچر اندروید خود حذف خواهد کرد و هدف آن را بیشتر روی بالا ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

مایکروسافت در نظر دارد تا تغییراتی اساسی در دستیار هوشمند خود، کورتانا دهد. از همین رو این کمپانی ردموندی، کورتانا را از لانچر اندروید خود حذف خواهد کرد و هدف آن را بیشتر روی بالا بردن بهره‌وری کاربران متمرکز می‌کند.

به دلیل همین تغییر رویه در نگرش این کمپانی در قبال کورتانا، برخی از ویژگی‌های آن مانند کنترل موسیقی، کنترل دستگاه‌های هوشمند و پشتیبانی از توانایی‌های مربوط به برنامه‌های شخص ثالث را از دسترس کاربران خارج می‌کند. این کار مایکروسافت به منزله این خواهد بود که کورتانا دیگر قصد ندارد با دستیار گوگل و الکسا رقابت کند. در اصل کمپانی ردموندی می‌خواهد کورتانا به دستیار شخصی کاربران تبدیل شود و وظایفی مانند مدیریت جلسه‌ها، تنظیم کردن اعلان‌ها و یادآوری‌ها و تغییر تنظیمات را انجام دهد.

کورتانا

در اقدامی مشابه، کورتانا از لانچر اندروید مایکروسافت نیز حذف می‌شود. لانچر مایکروسافت همواره به عنوان یکی از بهترین لانچرهای اندروید شناخته می‌شد، اما کورتانا هیچ‌گاه بخشی از جذابیت و محبوبیت آن نبود. در نتیجه مایکروسافت این دلایل را کنار هم قرار داده و بخشی از قابلیت‌های کمتر استفاده شده دستیار هوشمند خود را حذف خواهد کرد. سخنگوی این شرکت در این رابطه می‌گوید:

گام بعدی در تحولات کورتانا، شامل ارائه قابلیت‌هایی یکپارچه برای بهبود بهره‌وری کاربران خواهد بود که در قالب بروزرسانی رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۱۰ قرار خواهد گرفت.

البته پیش از این نیز کمپانی ردموندی دستیار هوشمند خود را از لانچر اندروید کشورهای بریتانیا، کانادا و استرالیا حذف کرده بود. تغییرات جدید نیز برای کاربران آمریکا از پایان ماه آوریل اجرایی خواهد شد. همچنین کورتانای جدید نیز در همین ماه میلادی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، ولی بروزرسانی‌های مخصوص افزایش بهره‌وری آن در ابتدا در اختیار کاربران آمریکایی و سپس در اختیار دیگر کاربران قرار خواهد گرفت. در نهایت باید دید که‌ آیا مایکروسافت می‌تواند با تغییر هدف دستیار هوشمند خود، جانی دوباره به آن ببخشد یا خیر؛ اتفاقی که تنها با گذشت زمان مشخص می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی