ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

پیش‌بینی IDC: کاهش فروش موبایل در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع کرونا

سایه ویروس کرونا روی سر جهانیان افتاده و به همراه خود یاس و ناامیدی را نیز به همراه آورده است. فارغ از ضررهای جانی بسیاری که این ویروس مرگبار به همراه داشته، بازار‌های مختلفی را ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۰

سایه ویروس کرونا روی سر جهانیان افتاده و به همراه خود یاس و ناامیدی را نیز به همراه آورده است. فارغ از ضررهای جانی بسیاری که این ویروس مرگبار به همراه داشته، بازار‌های مختلفی را نیز تحت تاثیر قرار داده است. یکی از این بازارها و شاید مهمترین آن‌ها، بازار موبایل است. اخیرا نیز IDC گزارشی منتشر کرده که در آن پیش‌بینی می‌کند فروش گوشی‌های هوشمند با ریزشی ۲.۳ درصدی همراه خواهد بود.

IDC یکی از مراجعی است که به صورت دقیق بازار گوشی‌های هوشمند و میزان فروش آن‌ها را پیش‌بینی می‌کند. این سازمان در جدیدترین پیش‌بینی خود می‌گوید که سال ۲۰۲۰ میلادی، فروش گوشی‌های هوشمند با ریزشی ۲.۳ درصدی، به رقم ۱.۳ میلیارد دستگاه کاهش خواهد یافت. بخش اصلی بازار سال ۲۰۲۰ نیز با کاهش درآمد سالانه ۱۰.۶ درصدی رو به روی خواهد شد.

ویروس کرونا

این کاهش درآمدی از این نظر بسیار اهمیت دارد که از آن به عنوان ستون‌های اصلی عرضه تکنولوژی 5G یاد می‌شود و اکنون باید دید که آینده این تکنولوژی و همه‌گیر شدن آن در نیمه دوم سال میلادی چه خواهد شد. با این حال چین سعی کرده و وضعیت خود سر و سامان دهد و چندان درگیر شوک ابتدای سال نشود. از همین رو مهندسین به دنبال راه‌حلی چند فصله هستند تا همزمان با بازگشت به مراکز تولید، کسب و کار چین در این بازار را به حالت اولیه بازگرداند.

پاداش‌هایی که دولت چین در این زمینه به کارمندان خواهد داد، در پیشرفت آن بسیار کمک تاثر‌گذار است، ولی نتیجه اصلی این تلاش‌ها زمانی مشخص می‌شود که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در پایان سال اعلام شود. مشکل دیگری که گریبان سازندگان گوشی‌های هوشمند را گرفته، رونمایی محصولات مهم و پرچمداران بود که عموما در ماه‌های اسفند و فروردین رخ می‌داد.

ویروس کرونا اما تمامی این مراسم‌ها را لغو کرد و در کنار آن، مراحل تحقیق و تست‌های بتا را نیز به تعویق انداخت. در نتیجه بسیاری از این فرایند‌ها به نیمه دوم سال موکول شده و باید دید در آن بازه آیا اوضاع به روال عادی باز خواهد گشت یا خیر.

IDC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی