ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

«کلاسه» می‌خواهد با آموزش از راه دور، مدرسه را پیش دانش آموزان ببرد

مساله آموزش از راه دور که این روزها با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به نکته مهمی بدل شده؛ هم از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند صورت بگیرد و هم از بسترهای دیگری همچون وبسایت‌های تعاملی و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۱۵

مساله آموزش از راه دور که این روزها با تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به نکته مهمی بدل شده؛ هم از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌تواند صورت بگیرد و هم از بسترهای دیگری همچون وبسایت‌های تعاملی و آموزشی که این روزها برای آموزش فرزندان ایران تلاش خود را انجام می‌دهند. مجموعه «کلاسه» در همین راستا تلاش کرده تا دانش آموزان سراسر ایران را همچنان در کنار سیستم آموزشی نگه‌دارد و از طریق بستر آنلاین آنها را از محیط و کلاس درس دور نکند.

«امیر گیلان‌پور» مدیرعامل کلاسه در این رابطه به دیجیاتو می‌گوید که ویدیوهای معتبر و کاملی از دروس دانش آموزان به جز مقاطع کنکوری و نزدیک به آن وجود ندارد و آنها تصمیم گرفته‌اند تا ویدیوهای آموزشی رایگان را برای دانش آموزان تمام کشور عرضه نمایند. او تاکید دارد به دلیل سرایت پنهانی ویروس کرونا، والدین ترس شدیدی از فرستادن دانش‌آموزان به مدرسه دارند؛  بعید است که مدارس از سه شنبه دوباره مملو از محصلین شود.

به گفته گیلان‌پور او با دیگر مدیران مدارس برتر کشور نیز گفتگویی‌هایی انجام داده و پس از پی بردن به این نگرانی، سعی بر حاکم کردن سیستم آموزشی از طریق بستر آنلاین برای تمامی دانش‌آموزان ایران بوده است: «این تعطیلی بلند مدت می‌تواند تاثیر بدی روی تحصیل و آموزش کل بچه‌ها بگذارد و آنها را از درس و مدرسه عقب بیندازد. آموزش از راه دور می‌تواند این موضوع را تا حد زیادی جبران کند.»

گیلان‌پور با طرح پرسشی که این روزها بسیاری از والدین دارند می‌گوید که آنها سعی کرده‌اند تا به این نگرانی خانواده‌ها جواب بدهند: «دغدغه والدین این است که بچه‌ها چقدر از درس عقب می‌مانند و تا چه حد از میزان بودجه بندی دروس جا می‌مانند. نگرانی دیگر اینست که بعد از باز شدن مدارس، آیا فرزند آنها که مدتها از درس و مشق عقب مانده، دروسی را یادش مانده یا خیر.» مدیر کلاسه می‌گوید آنها به همین دلیل آموزش از راه دور و از طریق بستر آنلاین را برای دانش آموزان سراسر کشور فراهم کرده‌اند و در حال حاضر محتوای ویدیویی کلاس اول تا ششم برای همه دروس به طور کاملا رایگان در وبسایت آنها قرار دارد:

«این ویدیوها از طریق برترین معلم‌های مجموعه ما ساخته شده و قرار نیست تبلیغی برای ما یا خود این معلمین باشد چرا که اساسا اسمی از این موارد به میان نمی‌آید. این محتواهای آموزشی در راستای مسئولیت اجتماعی بوده که برای خود حس کردیم و امیدواریم بتوانیم دغدغه بزرگی از والدین ایران را برطرف کنیم.»

او باور دارد که درس‌های طبقه بندی شده مجموعه آموزشی آنها نمی‌تواند جای مدرسه فیزیکی را بگیرد ولی باور دارد که این موضوع می‌تواند دانش آموزان را از دور شدن کامل نسبت به سیستم آموزشی و مدرسه در امان نگه دارد و آنها را پا به پای درس و مدرسه در محیطی امن نگاه دارد.

به گفته گیلان‌پور ارائه محتوای آموزشی آنلاین برای یادآوری درس های قبلی و ارائه درس های جدید برای آشنایی، ارائه وبینارهای آنلاین با معلمین برای درس های جدید، ارائه فضای پرسش و پاسخ در بستر وبینار و ارائه فضای گفتگو و برنامه ریزی درسی برای دانش آموزان از دیگر مواردی است که آنها در تکاپوی اجرایی شدنشان در وبسایت‌شان هستند تا والدین بتوانند با خیال راحت‌تری فرزندان خود را در بستر آنلاین در حال آموزش رایگان ببینند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

    اول سرورهاشو درست کنه بعدا بیاد از این کارا

مطالب پیشنهادی