ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افزایش سطح کارت به کارت؛ چند اقدام بانک مرکزی برای کاهش مراجعه مردم به شعب

با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بانک مرکزی دست به یک سری تغییرات در سیستم بانکی کشور زده تا مردم کمتر به صورت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۵۷

با توجه به شرایط خاص بهداشتی کشور و در راستای مدیریت، کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بانک مرکزی دست به یک سری تغییرات در سیستم بانکی کشور زده تا مردم کمتر به صورت حضوری به شعب مراجعه نمایند.

بانک مرکزی در بیانیه‌ای که منتشر ساخته تاکید کرده این اقدامات برای جلوگیری از حضور مردم در شعب و مراجعه آنها به دستگاه‌های خودپرداز صورت گرفته است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، این اقدامات به شرح زیر است:

۱. سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت (شتابی و درون بانکی) از طریق درگاه‌های اینترنتی و خودپرداز‌ها از مبلغ سی میلیون ریال در هر شبانه روز به پنجاه میلیون ریال افزایش یابد. لازم به ذکر است میزان کارمزد انتقال وجه بیش از سی میلیون ریال برابر با کارمزد انتقال وجه سی میلیون ریالی است.

۲. سقف مجاز انتقال وجه کارت به کارت از طریق پرداخت ساز‌ها از ده میلیون ریال به سی میلیون ریال با حصول اطمینان از انطباق شماره ملی دارنده کارت و شماره ملی دارنده سیم کارت انجام دهنده تراکنش قابل افزایش است. با توجه به خطرات ناشی از سوء استفاده‌های احتمالی در صورت عدم اعمال کنترل فوق، افزایش سقف انتقال وجه مجاز نیست.

۳. امکان تمدید تاریخ انقضاء کارت‌های بانکی بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتری به مدت سه ماه از تاریخ انقضاء بلامانع است. ضروری است اقدامات لازم برای احراز هویت غیرحضوری و اطلاع‌رسانی به مشتریان صورت پذیرد.

۴. طبق روال سال‌های گذشته و به منظور کاهش مراجعات مردم به شعب و دستگاه‌های خودپرداز افزایش سقف برداشت نقدی درون بانکی از دو میلیون ریال به پنج میلیون ریال بلامانع است. لازم به ذکر است این اقدام در راستای کاهش مراجعه مشتریان به شعبه صورت می‌گیرد و علی رغم ایجاد امکان، ضروری است اطلاع رسانی مناسب در راستای کاهش استفاده از اسکناس به مشتریان صورت پذیرد.

۵. تعداد تلاش‌های متوالی ناموفق رمز دوم درهر شبانه روز به پنج بار افزایش یابد.

بانک مرکزی در خاتمه بیانیه خود تاکید کرده که رعایت مفاد این موارد تا اطلاع ثانوی لازم الاجرا بوده و بازگشت به وضعیت عادی با ابلاغ این بانک صورت خواهد پذیرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی