ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نوکیا

نوکیا در فکر ادغام با اریکسون برای به چالش کشیدن هواوی

صنعت زیرساخت‌های ارتباطی ممکن است به زودی شاهد یکی از بزرگ‌ترین ادغام‌های دهه‌های گذشته باشند. بر اساس اخباری که منتشر شده است، نوکیا قصد دارد با کمپانی اریکسون ادغام شود تا توانایی مقابله با هواوی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۴۵

صنعت زیرساخت‌های ارتباطی ممکن است به زودی شاهد یکی از بزرگ‌ترین ادغام‌های دهه‌های گذشته باشند. بر اساس اخباری که منتشر شده است، نوکیا قصد دارد با کمپانی اریکسون ادغام شود تا توانایی مقابله با هواوی و ZTE در تکنولوژی 5G را بدست بیاورد.

بر اساس گزارشی که بلومبرگ منتشر کرده است، به نظر می‌رسد فشار رقابت روی کمپانی نوکیا به حدی بوده که این شرکت فنلاندی را به فکر ادغام با دیگر شرکت‌ها انداخته است. به همین دلیل کمپانی فنلاندی تیمی از مشاورین را به بررسی راه‌های پیش رو برای فرار از این مخمصه اختصاص داده است. علاوه بر ادغام با شرکت سوئدی اریکسون، گزینه‌های دیگری نظیر جا به جایی بازار سرمایه‌گذاری‌ها و بالانس دخل و خرج نیز در برنامه‌های کمپانی نوکیا جای دارد.

نوکیا

با این حال ادغام این دو شرکت تنها یک گزینه بود، ولی در صورت عملی شدن آن، به این دو شرکت مخابراتی اجازه می‌دهد تا ساده‌تر با هواوی و ZTE به رقابت بر سر تکنولوژی 5G بپردازند. یکی از دلایل این کار هم، دوره سختی است که کمپانی نوکیا پشت سر می‌گذارد. در سال گذشته، ارزش سهام این شرکت یک سوم کاهش داشته ولی همزمان با منتشر شدن گزارش بلومبرگ، ۳ درصد به سهام این شرکت اضافه شده است.

با این حال نباید انتظار داشت که ادغام این دو شرکت به سادگی میسر شود، زیرا ادغام در صنعت زیرساخت‌های مخابراتی به این بزرگی، چالش‌های خاص خودش را دارد. در همین حین نوکیا تغییراتی درون سازمانی را نیز پشت سر می‌‌گذارد. مدیرعامل این کمپانی که ۸ سال است هدایت غول فنلاندی را بر عهده دارد، جای خود را به رئیس پیشین بخش شبکه خواهد داد.

نوکیا

این کمپانی همچنین اهداف خود مبنی بر گسترش شرکت را فعلا متوقف کرده است. با این حال سرمایه‌گذاری‌های سنگین این کمپانی در حوزه 5G زمانی جواب خواهد داد که درآمد‌ این کمپانی رو به افزایش برود؛ اتفاقی که این کمپانی انتظار ندارد تا سال ۲۰۲۱ رخ دهد. به نظر می‌رسد خرید آلکاتل برای ورود مستقیم‌تر به بازار زیرساخت‌های مخابراتی چندان به کمک کمپانی نوکیا نیامده است. در نتیجه تنها راه پیش روی این شرکت محبوب، ادغام با اریکسون سوئدی یا فروش خود است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    دستان موبایل های هواوی اینترنت بهترین دارن تو ایران نسبت به بقیه کمپانی های موبایل چون آنتن های اینترنت داخل ایران ساخت هواوی هست من a80 دارم مامانم a40 آبجیم a30 s اینترنت 4g مون دو خط یا یک خط آنتن داره ولی داداشم آنر a8 داره چهار خانه داره آنتن 4g سرعت اینترنتش از ما بهتره

مطالب پیشنهادی