ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلفات کرونا
علمی

هشدار گیتس درباره احتمال مرگ ۱۰ میلیون نفر بر اثر کرونا

بیل گیتس با نام بردن از ویروس کرونا به عنوان پاتوژن مرگبار قرن، هشدار داد در صورت همه گیر شدن این ویروس در آفریقا تلفات آن به ده میلیون نفر خواهد رسید. ویروس کرونا تا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

بیل گیتس با نام بردن از ویروس کرونا به عنوان پاتوژن مرگبار قرن، هشدار داد در صورت همه گیر شدن این ویروس در آفریقا تلفات آن به ده میلیون نفر خواهد رسید.

ویروس کرونا تا کنون باعث مرگ حدود ۳ هزار نفر شده اما بنیانگذار مایکروسافت هشدار داده که این ویروس احتمالا همان پاتوژن مرگبار است که در هر قرن تنها یکبار رخ می دهد. از نظر بیل گیتس COVID-19 تهدیدی بسیار جدی برای بشریت است چرا که به مراتب مرگبارتر و مسری تر از اغلب ویروس ها است:

این ویروس علاوه بر افراد مسن با برخی بیماری می تواند افراد بزرگسال و کاملا سالم را هم از پای درآورد. در ثانی COVID-19 به شدت مسری است و هر فرد بیمار آنرا به دو یا سه نفر منتقل می کند که به معنی نرخ رشد تصاعدی است. آنطور که متخصصان می گویند کرونا حتی از افراد بدون علائم بیماری نیز قابل انتقال است و همین مبارزه با آن را دشوار می سازد.

به گفته مدیرعامل سابق مایکروسافت نرخ مرگبار بودن COVID-19 به مراتب بیشتر از آنفولانزای فصلی بوده و حدود یک درصد است. این میزان شاید ناچیز به نظر برسد اما در این صورت ویروس کرونا حتی از آنفولانزای آسیایی ۱۹۵۱ با نرخ مرگ ۰.۶ درصد هم کشنده تر است. این بیماری باعث حدود ۱.۱ میلیون نفر شده بود.

از نظر وی تاثیر بالقوه این بیماری مرگبار بر کشورهای فقیر جنوب صحرای بزرگ آفریقا به مراتب بیشتر خواهد بود و در صورت همه گیر شدن در این منطقه تلفات COVID-19 می تواند به ۱۰ میلیون نفر هم برسد.

تلفات کرونا

از طرف دیگر COVID-19 نسبت به آنفولانزای همه گیر سال ۱۹۱۸ با نرخ مرگ ۲ درصد در رده پایینتری قرار می گیرد اما باید بدانید که همین آنفولانزا به مرگ بیش از ۵۰ میلیون نفر در سراسر دنیا منجر شد.

در صورتی که COVID-19 حتی درصدی از تلفات این بیماری ها در پی داشته باشد، باید منتظر فاجعه ای بین المللی باشیم. تنها عاملی که می تواند از این مساله پیشگیری کند، زیرساخت ها و امکانات بهداشتی مدرن است که نسبت به نیم قرن پیش به مراتب توسعه یافته تر هستند.

با این وجود گیتس در اینباره هم هشدار داده که بار سنگین ویروس کرونا می تواند باعث فروپاشی سیستم بهداشت و درمان کشورهای فقیر شود و پیش از وقوع فاجعه کشورهای توسعه یافته و غنی باید به کمک آنها بشتابند. بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس تا کنون ۱۰۰ میلیون دلار به مبارزه با شیوع کرونا و درمان بیماران کمک کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    دیگه واقعا فقط باید یه فرجی بشه

  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

    این بلایا برای ما ایرانی ها فرستاده شده نه جایی دیگه ولی ما همرو درگیر کردیم ملت ایران هنوز نفهمیدند که سیل وحشتناک میاد تو سیستان بعد اهواز بعد دوسه جا زلزله بعد کرونا ویروس رو فکر کردند الکی هست . اون خوشگله بلا میفرسته نه چهارتا بشر احمق حالا با مورچه خوار یا با خفاش یا زلزله

  • Alireza Zare
    Alireza Zare | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

    ای خدا این دیگه چه مصبتی بود. به ولله دستامون نابود شد بس که الکل زدیم و ضدعفونی کردیم. جرات نمیکنیم دماغمونو بخارونیم. خونه هم که نمیشه پاتو بزاری بیرون. از صبح تا شب باید تو خونه بشینی.
    خدا لعنت این چینیا کنه که هر کوفت و زهرماری رو میخورن و تاوانشو باید ما بدبختا بدیم که تو عمرمون خفاش از فاصله 30 کیلومتری هم ندیدیم :(
    کاش علاوه بر خاورمیانه یه بمب اتم هم بخوره وسط چین که یه دنیایی خلاص بشن.

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

      مورچه خوار نخورده و دهن سوخته

    • Mehrdad Kh
      Mehrdad Kh | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

      دوست عزیز بیماری و ویروسهای نوظهور ارتباطی به ملیت افراد نداره. اتفاقات این شکلی ممکنه هر جایی از کره زمین رخ بده.

  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸

    چی بگم اون ور دنیا میاد میگه مرگ میر زیاد میشه
    اینجا آب بس ما پیشرفت کردیم
    دیگه ترسی ازش ندارند مسئولین همشون با لبخند میگند

    من کرونایی شدم

مطالب پیشنهادی