ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارشیپ SN1
تکنولوژی

انفجار پروتوتایپ فضاپیمای استارشیپ حین آزمایش فشار [تماشا کنید]

پروتوتایپ فضاپیمای استارشیپ طی آزمایشی در تگزاس منفجر شد تا اسپیس ایکس دومین تست این سیستم را هم با شکست پشت سر بگذارد. اسپیس ایکس اوایل هفته گذشته پروتوتایپ استارشیپ SN1 را برای آزمایش فشار نیتروژن ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۴:۳۰

پروتوتایپ فضاپیمای استارشیپ طی آزمایشی در تگزاس منفجر شد تا اسپیس ایکس دومین تست این سیستم را هم با شکست پشت سر بگذارد.

اسپیس ایکس اوایل هفته گذشته پروتوتایپ استارشیپ SN1 را برای آزمایش فشار نیتروژن مایع به «بوکا چیا» در تگزاس منتقل کرده بود اما استارشیپ در این تست ناکام مانده و منفجر شد. این دومین باری است که فضاپیمای اسپیس ایکس از تست فشار سربلند بیرون نمی آید.

استارشیپ SN1 بستری آزمایشی برای توسعه فضاپیمای اصلی استارشیپ و راکت پر قدرت سوپر هوی است که قرار است سفر به اعماق فضا و از جمله مریخ را برای انسان میسر سازد.

SN1 که به یک سیلوی براق ضد زنگ بی شباهت نیست، نخستین سری از طرح های آزمایشی اسپیس ایکس برای توسعه سیستم نهایی فضاپیمای استارشیپ محسوب می شود. ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی در واکنش به شکست های SN1 تایید کرده که برای رسیدن به هدف نهایی به تعداد زیادی از این پلتفرم های آزمایشی نیاز دارند:

در ساخت هر کدام از SN1 ها بهبودهای اندکی ایجاد می شوند و حداقل پس از رسیدن به SN20 سراغ استارشیپ v1.0 می رویم.

«ماسک» مهر ماه امسال حین رونمایی از نمونه آزمایشی استارشیپ قول داد این فضاپیما خیلی زود و در مدت زمان شش ماه به مدار زمین رفته و سال آینده اولین گروه از سرنشینان را به فضا حمل کند. استارشیپ توسط راکتی به نام «سوپر هوی» روانه فضا می شود که ۶۸ متر طول و ۹ متر قطر دارد. سوپر هوی پس از رساندن استارشیپ به مدار به زمین باز خواهد گشت.

ماسک همچنین وعده داده که فضاپیمای استارشیپ را تا اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی روی سطح ماه فرود می آورد و یک یا دو سال بعد از آن نیز انسان را با خود به سطح قمر زمین می رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی