ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ستاری: با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان روزانه ۳۰۰ هزار ماسک تولید خواهیم کرد

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خبر از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک داد و تاکید کرد که هم‌اکنون این ظرفیت به روزی ۲۰۰ هزار مورد رسیده است. «سورنا ستاری» در نشست ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

معاون علمی و فناوری رییس جمهور خبر از همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید روزانه ۳۰۰ هزار ماسک داد و تاکید کرد که هم‌اکنون این ظرفیت به روزی ۲۰۰ هزار مورد رسیده است.

«سورنا ستاری» در نشست خبری تولید کیت های ساخت ایران برای تشخیص کرونا، ماسک و داروهای درمانی این بیماری که در محل معاونت علمی و فناوری برگزار شد اعلام کرد که ماسک‌های تولید شده این شرکت‌ها از نوع N95 و N99 بوده و مخصوص کادر پزشکان است. او می‌گوید که معاونت علمی به صورت جدی این اقدامات را دنبال می‌کند: «امیدواریم تا این هفته با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام بتوانیم ظرفیت تولید این ماسک‌ها را به ۳۰۰ هزار ماسک در روز برسانیم که میزان قابل توجهی است.»

به گفته معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، کل تولیدات کارخانه تولید ماسک و دستگاه های آن و فیلتر نانو، ساخت داخل بوده است. وی با بیان اینکه این ماسک ها، ویروس ها را حتی در سایز پایین تر از بین می برد و مانع ورود آن به دستگاه تنفسی می شود، گفت: «این اتفاق بزرگی است که ما توانستیم به واسطه شرکت های دانش بنیان در مدت کوتاهی با ظرفیت بالا به تولید برسانیم.»

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص کیت های تشخیص ویروس کرونا و روش های تشخیص بومی این ویروس نیز اظهار کرد که معاونت علمی از همان روزهای اول در مورد توسعه این محصول با شرکت‌ها همکاری کرده است: «با توجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا، تولید این کیت ها با همکاری وزارت بهداشت در حال انجام است و در این راستا از تمام ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده شده و آنها برای تحقق این موضوع بسیج شده‌اند.»

وی در خصوص نرم افزارها و بخش تولید محتوای مرتبط با ویروس کرونا گفت: «بسیاری از شرکت های دانش بنیان در حوزه IT و نرم افزار، تولید محتوا، ورود پیدا کرده اند و همراهی جدی در این زمینه با معاونت علمی دارند. تاکنون این شرکت ها توانسته اند بازار خوبی را در حوزه تولید محتوا پاسخگو باشند.»

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو همراهی جدی در زمینه تولیدات شرکت های دانش بنیان دارد، ابراز امیدواری کرد که بتوانند همگام با حمایت مردم اتفاقات خوبی را در این زمینه رقم بزنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Pedram php
    Pedram php | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    بزغاله اون ماسکایی که تولید میکنی الان کحا دارن میفروشن؟؟؟ هرجا میرم ندارن یا قیمت بسیار زیاده. داروخانه تو میدون فاطمی کلا نوشته سوال نپرسید راحع به ماسک و مواد شوینده. دارن به خودمون که تو این خاک داریم زندکی میکنیم و مود مردمیم دروغ میگن

مطالب پیشنهادی