ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ماشین بازی: بررسی لامبورگینی اوروس توسط علی بخردی [تماشا کنید]

افزایش محبوبیت خودروهای شاسی بلند بالاخره شرکتی مثل لامبورگینی را هم متقاعد کرد که چنین مدلی را به جمع محصولات خود اضافه کند. این برند پرطرفدار در سال 2012 با رونمایی از یک مدل مفهومی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

افزایش محبوبیت خودروهای شاسی بلند بالاخره شرکتی مثل لامبورگینی را هم متقاعد کرد که چنین مدلی را به جمع محصولات خود اضافه کند. این برند پرطرفدار در سال 2012 با رونمایی از یک مدل مفهومی به نام اوروس تمایل خود را برای ورود به بازار خودروهای شاسی بلند نشان داد.

بررسی لامبورگینی اوروس

با بازخوردهای مثبتی که لامبورگینی پس از معرفی کانسپت اوروس دریافت کرد، مدیران لامبورگینی و کمپانی مادر آن یعنی فولکس واگن مجاب شدند که نسخه تولیدی این شاسی بلند مفهومی باید راهی خیابان ها شود. پروسه تبدیل اوروس کانسپت به یک مدل خیابانی حدود 5 سال زمان برد.

نسخه نهایی اوروس بالاخره در سال 2017 و در مقر لامبورگینی واقع در سنت آگاتای بولونیا پرده برداری شد. برخلاف بسیاری از مفهومی های دیگر که هنگام تبدیل شدن به مدلی تولیدی بخش اعظمی از جذابیت های ظاهری خود را از دست می دهند، اوروس تا حد زیادی به نسخه کانسپت وفادار باقی مانده و همانند آن بدنه ای پویا و تهاجمی دارد.

بررسی لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس از پلتفرمی مشترک با آئودی Q7، پورشه کاین و بنتلی بنتایگا سود می برد. نیروبخش این شاسی بلند هیجان انگیز یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو است که در حقیقت توسط ژرمن ها ساخته شده؛ این موتور در محصولات آئودی و پورشه نیز به کار گرفته شده و با توجه به بهینه سازی ها توانایی تولید 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ هم بر عهده گیربکس هشت سرعته ساخت ZF گذاشته شده است.

علی بخردی کلکسیونر ایرانی خودرو که این روزها به واسطه تولید محتوای خودرویی جذاب در یوتیوب و به ویژه اینستاگرام محبوبیت پیدا کرده، در یکی از جدیدترین ویدیوهای خود به سراغ لامبورگینی اوروس رفته و همچون قبل به بررسی موشکافانه این شاسی بلند ایتالیایی پرداخته است. چنانچه دوست دارید بیشتر و بهتر با اوروس آشنا شوید، دعوت می کنیم، در اولین فرصت تماشای ویدیوی ضمیمه شده را در برنامه های خود بگنجانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی