ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش عمدی سرعت آیفون 500 میلیون دلار غرامت روی دست اپل گذاشت

اپل با پرداخت غرامت 500 میلیون دلاری به دارندگان آیفون های قدیمی موافقت کرد. کمپانی کوپرتینویی متهم است که سرعت آیفون های قدیمی را عمداً کاهش داده تا دارندگان آنها را مجاب به خرید آیفون ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

اپل با پرداخت غرامت 500 میلیون دلاری به دارندگان آیفون های قدیمی موافقت کرد. کمپانی کوپرتینویی متهم است که سرعت آیفون های قدیمی را عمداً کاهش داده تا دارندگان آنها را مجاب به خرید آیفون یا باتری جدید کند.

به گزارش رویترز، بر اساس این شکایت جمعی، اپل باید به ازای هر گوشی 25 دلار به مصرف کنندگان آمریکایی غرامت بپردازد. تمامی غرامت ها نیز باید توسط قاضی تأیید شوند.

25 دلار برای مصرف کنندگان رقم ناچیزی است، چرا که برای خرید مدل های قدیمی آیفون باید بین 649 تا 849 دلار هزینه کرد. رقم نهایی غرامت بسته به اینکه چند نفر از اپل شکایت کنند متغیر خواهد بود، اما این شرکت باید دست کم 310 میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

اپل برای کند کردن آیفون های قدیمی غرامت 500 میلیون دلاری می پردازد

اپل هرگونه اقدام غیرقانونی در این پرونده را تکذیب کرده و می گوید برای فرار از دعوی قضایی و هزینه های آن، به پرداخت این غرامت تن داده است.

بر اساس این شکایت دارندگان آیفون 6، 6 پلاس، 6s و 6s پلاس، 7 پلاس یا SE با سیستم عامل iOS 10.2.1 به بعد، می توانند از اپل شکایت کنند. دارندگان آیفون 7 و 7 پلاس که تا پیش از تاریخ 21 دسامبر 2017 با سیستم عامل iOS 11.2 به بعد اجرا می شده اند، نیز شامل این شکایت می شوند.

مشتریان اپل می گویند عملکرد آیفون آنها پس از نصب آپدیت ها کاهش پیدا کرده است. به گفته مصرف کنندگان، کمپانی کوپرتینویی با به‌روزرسانی ها به طور عمدی سرعت آیفون ها را کم کرده تا آنها را مجاب به خرید آیفون یا باتری جدیدتر کند.

وکلای اپل می گویند مشکلات آیفون های قدیمی بیشتر به خاطر استفاده بیش از حد، تغییرات دمایی و مشکلات دیگری هستند که مهندسین این شرکت به سرعت به دنبال رفع آنها بوده اند.

اواسط بهمن ماه امسال مقامات فرانسه اپل را به خاطر مشکل کند شدن آیفون های قدیمی 25 میلیون یورو جریمه کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    این سامسونگ هم دهنشو اسفالت کنند خوبه s8من تا اندروید ۸ معرکه بود هیچ لگی نداشت ولی ۹ که اپدیت شد کیفیت دوربین بد شده و...

  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    عجب...

مطالب پیشنهادی