ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهامدار جدید توییتر به دنبال اخراج مدیرعامل؛ جک دورسی می‌رود؟

یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی با خرید بخش قابل توجهی از سهام توییتر، به دنبال بیرون کردن جک دورسی مدیرعامل فعلی این شبکه اجتماعی است. به گزارش بلومبرگ، کمپانی Elliott Management که 40 میلیارد دلار ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

یک شرکت سرمایه گذاری آمریکایی با خرید بخش قابل توجهی از سهام توییتر، به دنبال بیرون کردن جک دورسی مدیرعامل فعلی این شبکه اجتماعی است.

به گزارش بلومبرگ، کمپانی Elliott Management که 40 میلیارد دلار سرمایه دارد، یکی از بزرگ ترین سهامداران کنشگر در جهان به شمار می رود. سهامداران کنشگر با خرید سهام شرکت ها، مدیریت آنها را برای رسیدن به اهداف خود تحت فشار قرار می دهند.

«پال سینگر» (Paul Singer)، مدیرعامل میلیاردر شرکت یاد شده علاقه ندارد جک دورسی به طور همزمان مدیرعامل توییتر و Square (شرکت تخصصی پرداخت موبایلی) باشد؛ به همین دلیل به دنبال اخراج وی است.

شرکت Elliot Management با خرید سهام در توییتر به دنبال اخراج جک دورسی
«پال سینگر»، مدیرعامل شرکت Elliott Management. مجله فوربز میزان دارایی های او را 3.5 میلیارد دلار تخمین زده است.

شرکت Elliott Management با سرمایه ای نزدیک به یک میلیارد دلار، 4 درصد از سهام توییتر را تصاحب کرده و می خواهد اعضای هیئت مدیره این پلتفرم را تغییر دهد. سال جاری میلادی سه صندلی در هیئت مدیره توییتر خالی خواهد شد و شرکت یاد شده چهار نامزد را در نظر گرفته است.

جک دورسی سال 2008 به عنوان اولین مدیرعامل توییتر انتخاب شد و از سال 2015 مجدداً این سمت را بر عهده گرفته است. وی در چهار سال گذشته به رشد کاربران این شبکه اجتماعی کمک کرده است؛ با این وجود اما سهام توییتر اکتبر سال گذشته میلادی با بیش از 20 درصد کاهش مواجه شد. این شرکت باگ های متعدد در سامانه های تبلیغات هدفمند را عامل افت سهام اعلام کرد.

دورسی تنها 2 درصد از سهام توییتر را در اختیار داشته و در صورتی که شرکت Elliott اعضای هیئت مدیره را تحت فشار قرار دهد، احتمال اخراجش از این پلتفرم وجود دارد.

باید تا جلسه سهامداران توییتر که ماه مه برگزار می شود صبر کرد و دید این شرکت می تواند دورسی را به درب های خروجی هدایت کند، یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی