ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت ارتباطات زیرساخت: قرار نیست در شرایط کنونی اینترنت بین‌الملل قطع شود

ساعت‌های اولیه بامداد امروز دسترسی به اینترنت برای مدت کوتاهی محدود شد و دسترسی صرفاً به سایت‌های داخل کشور امکان‌پذیر بود. همین مسئله باعث شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی حدس‌وگمان‌هایی در خصوص قطع مجدد اینترنت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

ساعت‌های اولیه بامداد امروز دسترسی به اینترنت برای مدت کوتاهی محدود شد و دسترسی صرفاً به سایت‌های داخل کشور امکان‌پذیر بود. همین مسئله باعث شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی حدس‌وگمان‌هایی در خصوص قطع مجدد اینترنت مطرح کنند. اما «سجاد بنابی»، نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفتگو با دیجیاتو اعلام می‌کند که این قطعی حدوداً ۴۵ دقیقه‌ای مربوط به یک «آپگرید» بوده و قرار نیست اینترنت در شرایط حساس کنونی قطع شود.

بنابی همچنین اعلام می‌کند که قطعی ۴۵ دقیقه‌ای از سوی کمتر از نصف کاربران در داخل کشور تجربه شده است. او در همین رابطه به دیجیاتو گفت:

«تقریبا برای ۴۰ درصد کاربران، از ساعت ۴.۱۵ تا ۴.۵۵ اینترنت بین‌الملل در سراسر ایران قطع شد. از دیروز به همه اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت اطلاع داده شده بود که از ساعت ۲ تا ۸ صبح یک آپگرید در شبکه داریم که ممکن است اختلال ایجاد کند. اپراتورها اما معمولا این موارد را برای مشتریان خود بازگو نمی‌کنند و البته به طور کلی قرار هم نبود اینترنت بین‌الملل دچار مشکل شود؛ سعی و تلاش ما بر این بود که چنین اتفاقی رخ ندهد.»

به گفته نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، فرایند این آپگرید تا ساعت ۴.۱۵ بدون اختلال پیش رفته بود و تیم آنها با انجام اقداماتی چون سوییچ به روترهای مختلف سعی داشته تا اینترنت بین‌الملل دچار مشکل نشود، اما نهایتا در ساعت ۴.۱۵ مشکلی ایجاد شده که منجر به قطعی برای دقایقی شده است. به گفته بنابی ساعت ۴ صبح کمترین ترافیک اینترنت کشور است و از آنجایی که آنها قصد داشتند یک آپگرید انجام دهند و نه کار دیگری، تصورشان بر این بوده که این قطعی رخ ندهد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا زمزمه‌هایی مبنی بر قطع اینترنت جهانی در این روزها وجود دارد یا خیر، با اشاره به قطعی اینترنت در آبان ماه امسال می‌گوید که در آن زمان هم شورای امنیت کشور اعلام کرد که قصد چنین کاری دارد: «از همین رو قطعی اینترنت جهانی در حال حاضر بدون اعلام قبلی نخواهد بود. ضمن اینکه در شرایط فعلی قطعی اینترنت جهانی کار چندان درستی هم به نظر نمی‌رسد و قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.»

بنابی می‌گوید که بسیاری از کشورها از ارائه آمار کرونا سرباز می‌زنند و اطلاعات درباره این موضوع را پنهان می‌کنند. او با اشاره به این موضوع که ایران این راه را پیش گرفته که آمار رسمی را اعلام کند می‌گوید: «زمانی که تصمیم به اعلام آمار رسمی شده، تا آخر این مسیر باید پیش رفت و مسئولین ما نیز به طور قطع این مسیر را پیش خواهند رفت چرا که در غیر این صورت استرس مردم بیشتر خواهد شد و قطعی اینترنت به این استرس کمک خواهد کرد؛ پس به نظر من فضای کشور فضایی نیست که چنین اتفاقی در آن رخ بدهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Rezahan
    Rezahan | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

    معمولا وقتی میگن نگران نباشید ، اتفاقا باید ترسید و خیلی هم نگران شد.
    همونجور ک دوستان گفتن یا قطع میشه ، یا گرون میشه یا نسبت حجم تغییر میکنه.
    تو اینترنت ملی هیچی پیدا نمیشه الا ی سری سخنرانی ک تو تلویزیون هم هست و نمیشه فرار کرد.
    متاسفانه ثابت شده ک فکر آروم و کار و کاسبی راحت برای مردم باید حرام بشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی