ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بازار راکد تلفن های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2019؛ سامسونگ همچنان در صدر

فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2019 افت داشته است. اما شیائومی و اپل موفق شدند در این بازه نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، افزایش فروش را تجربه کنند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2019 افت داشته است. اما شیائومی و اپل موفق شدند در این بازه نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل، افزایش فروش را تجربه کنند.

شرکت تحقیقاتی گارتنر (Gartner) گزارش تخمینی خود از فروش تلفن های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2019 را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، فروش جهانی گوشی ها در سه ماهه انتهایی سال گذشته میلادی در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2018، 0.4 درصد افت داشته است. طبق برآوردهای این شرکت فروش تلفن های هوشمند در طول سال 2019، یک درصد کاهش داشته است.

گلکسی A10 سامسونگ

سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2019 همچنان جایگاه خود به عنوان بزرگ ترین فروشنده تلفن هوشمند را حفظ کرد و پس از آن اپل، هواوی، شیائومی و اوپو به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفته اند. سهم سامسونگ از بازارهای جهانی، 17.3 درصد بوده و اپل با فاصله بسیار کم (17.1 درصد) پشت سر غول فناوری کره جنوبی قرار گرفته است.

هواوی با وجود دست و پنجه نرم کردن با مشکلات فراوان از جمله تحریم های آمریکا، تردید در مورد به کارگیری تجهیزات 5G در زیرساخت های وایرلس نسل بعد و همچنین عدم امکان استفاده از خدمات گوگل در گوشی های جدید، موفق شد 14.3 درصد از سهم بازارهای جهانی را از آن خود کند.

تمام شرکت ها (به استثنای اپل و شیائومی)، در سه ماهه چهارم سال 2019 کاهش فروش را تجربه کردند. اپل و شیائومی موفق شدند در مدت زمان ذکر شده به ترتیب افزایش نرخ فروش 7.8 و 16.5 درصدی را ثبت کنند.

فروش آیفون در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی، 39 درصد در چین افزایش داشت. شیائومی نیز با استقبال خوب کاربران از سری ردمی، عملکرد خوبی در منطقه آسیا-اقیانوسیه بر جای گذاشت.

شرکت گارتنر پیش بینی می کند که عرضه گوشی های 5G به افزایش فروش گوشی ها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی منجر خواهد شد. البته این شرکت می افزاید که شیوع ویروس کرونا می تواند به کاهش فروش گوشی ها در چین منجر شده و تا حدودی بر بازارهای بین المللی نیز تأثیر منفی بگذارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

    الان همه دنیا بخواتر خرید نکردن ایران داره ضرر میبینه.
    ترامپ بلاخره راضی شدی؟؟؟

    • noisymind
      noisymind | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

      جواد دلبندم " به خاطر "

مطالب پیشنهادی