ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روش‌های کنترل کرونا
علمی

سازمان جهانی بهداشت از مؤثر بودن روش‌های کنترل کرونا خبر داد

رییس سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نزدیک به ۷۰ کشور جهان، تاکید کرد که شیوه های مبارزه با این ویروس موثر بوده و با پیروی از روش های اصولی می ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۲

رییس سازمان جهانی بهداشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا در نزدیک به ۷۰ کشور جهان، تاکید کرد که شیوه های مبارزه با این ویروس موثر بوده و با پیروی از روش های اصولی می توان بر آن غلبه کرد.

ویروس کرونا تا کنون در هفتاد کشور جهان مشاهده شده و شمار بیماران مبتلا به کویید-۱۹ به ۹۰ هزار نفر رسیده است. این ویروس به سرعت در ایالات متحده هم پیشروی است و در روز گذشته پنج نفر به شمار قربانیان آن افزوده شده است. به گفته رییس سازمان جهانی بهداشت این شرایط جهان را وارد وضعیت نامعلومی کرده اما همزمان خبرهای امیدوار کننده ای هم به گوش می رسد.

به گفته دکتر «تدروس ادهانوم» شرایط در برخی کشورها از کارساز بودن روش های کنترل کرونا حکایت دارد:

«طی ۲ هفته گذشته ۸ کشور موارد ابتلای جدید به کویید-۱۹ را گزارش نکرده اند که نشان دهنده موفقیت آنها در کنترل ویروس است. چین هم نشان داده حتی در کشورهای با جمعیت فوق العاده بالا امکان مهار ویروس وجود دارد.»

Image result for کرونا site:digiato.com

به گفته وی از آنجایی که کرونای جدید یک ویروس خاص با رفتار منحصر به فرد است، سازمان جهانی بهداشت انتظار شیوع گسترده تری را در دنیا داشت اما به لطف روش های کارآمد و موثر این اتفاق روی نداده است. وی به کشورها توصیه کرده این راهکارها را بر اساس وضعیت خودشان انتخاب کننده چون نسخه ای عمومی برای همه وجود ندارد.

در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد بیماران مبتلا به کویید-۱۹ در چین شناسایی شده اند اما ویروس کرونا در کره جنوبی، ایتالیا، ایران و ژاپن هم شیوع زیادی پیدا کرده است. اخیرا تیمی از متخصصان سازمان جهانی بهداشت برای بررسی شرایط و کمک به متخصصان ایرانی وارد کشور شده اند اما دکتر ادهانوم اعلام کرده که تست کرونای یکی از متخصصان این سازمان در ایران مثبت بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی