ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کانسپت ب ام و i4 معرفی شد؛ پیش نمایشی از یک سدان تمام الکتریکی پیشرفته

اگر چه شیوع ویروس کرونا نمایشگاه خودروی ژنو امسال را لغو کرد، اما خودروسازان طبق برنامه پیشین خود نسبت به معرفی آنلاین محصولات جدید خود اقدام می کنند. ب ام و یکی از این خودروسازان ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵

اگر چه شیوع ویروس کرونا نمایشگاه خودروی ژنو امسال را لغو کرد، اما خودروسازان طبق برنامه پیشین خود نسبت به معرفی آنلاین محصولات جدید خود اقدام می کنند. ب ام و یکی از این خودروسازان است که با رونمایی از کانسپت i4 خبر ساز شده است.

کانسپت ب ام و i4 در واقع پیش نمایشی از نسخه تولیدی i4 را ارایه می کند. این خودرو مثل دیگر اعضای خانواده i خودرویی سبز بوده و برای عرضه در سال 2021 برنامه ریزی شده است.

کانسپت ب ام و i4

جدیدترین مفهومی باواریایی ها چه در نمای بیرونی و چه در داخل کابین طراحی جذاب و مدرنی دارد، هر چند عادت کردن به چنان جلوپنجره بسیار بزرگی – آن هم با وجود بهره گیری از یک پیشرانه تمام الکتریکی – هنوز سخت و دشوار به نظر می رسد. در هر حال گفته می شود از لحاظ نمای ظاهری، نسخه تولیدی تا حد زیادی به کانسپت i4 وفادار باقی خواهد ماند.

ب ام و برای کانسپت i4 رینگ های اختصاصی طراحی کرده است. این رینگ ها وزن کمی داشته و ساختاری ایرودینامیک دارند. ب ام و ادعا می کند استفاده از این رینگ ها سبب بهبود مسافت قابل پیمایش کانسپت i4 می شود.

در داخل کابین نمایشگر بسیار عریض را می توان شاخص ترین المان دانست. این نمایشگر خمیده هم اطلاعات مورد نیاز راننده را نشان داده و هم از طریق آن می توان سیستم اینفوتینمنت خودرو را کنترل کرد. با توجه به بهره گیری از شیشه مات، نمایشگر مذکور نور را منعکس نکرده و در زیر تابش مستقیم آفتاب نیز خوانایی خود را حفظ می کند. ب ام و برای اینکه نشان دهد با مدلی لوکس روبرو هستیم، کنترل کننده iDrive و دکمه های مربوط به حافظه صندلی ها را از کریستال تولید کرده است.

همانطور که اشاره کردیم، کانسپت i4 نیروی خود را از پیشرانه ای تمام الکتریکی دریافت می کند. این پیشرانه از نسل پنجم تکنولوژی eDrive ب ام و سود برده و در مدل های دیگری مثل iNext و iX3 به کار گرفته خواهد شد. پیشرانه کانسپت i4 دارای یک موتور الکتریکی بوده و به لطف 530 اسب بخاری که تولید می کند، قادر است سرعت i4 را در زمان 4 ثانیه به 100 کیلومتر در ساعت برساند.

کانسپت ب ام و i4

انرژی کانسپت ب ام و i4 توسط پک باتری 80 کیلووات ساعتی که به آخرین تکنولوژی باواریایی ها مجهز شده، تامین می شود. به گفته ب ام و در صورت شارژ کامل باتری، می توان تا 600 کیلومتر مسافت را با این خودروی مفهومی طی کرد. لازم به ذکر است این رقم بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده، از این رو احتمالا در شرایط واقعی توانایی حرکتی کانسپت i4 محدودتر خواهد بود.

مسافت قابل پیمایش کانسپت i4 بر اساس استاندارد واقع گرایانه تر EPA برابر با 435 کیلومتر اعلام شده است

ب ام و در توسعه جدیدترین کانسپت خود با آهنگساز برجسته جهان یعنی هانس زیمر نیز همکاری کرده تا صدای تولیدی خودرو در حالت های مختلف رانندگی کاملا منحصر بفرد باشد. برای رانندگی با این کانسپت سه حالت تعریف شده که عبارتند از Core، Sport و Efficient.

ناگفته نماند طبق برنامه ریزی ها، نسخه تولیدی i4 از سال آینده در کارخانه مونیخ تولید خواهد شد. ب ام و برای راه اندازی و آماده سازی این کارخانه حدود 200 میلیون یورو هزینه کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی