ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنفرانس سالیانه فیزیک
تکنولوژی

لغو دیرهنگام کنفرانس سالیانه فیزیک به خاطر کرونا و سرگردانی صدها دانشمند در آمریکا

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا انجمن فیزیک این کشور رویداد سالیانه March Meeting‎، از بزرگترین گردهمایی های سالیانه متخصصان حوزه فیزیک را در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت مانده به برگزاری، لغو ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا انجمن فیزیک این کشور رویداد سالیانه March Meeting‎، از بزرگترین گردهمایی های سالیانه متخصصان حوزه فیزیک را در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت مانده به برگزاری، لغو کرد.

این رویداد سالیانه با حضور هزاران دانشمند و پژوهشگر از سراسر دنیا برگزار می شود اما تصمیم گیری دیرهنگام برای لغو آن باعث سرگردانی صدها متخصصی شده که زودتر خود را به دنور رسانده بودند.

Davide Castelvecchi، کارشناس سایت Nature که زودتر از موعد به دنور رفته بود، افزایش سطح هشدارهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا پیرامون سفر به کره جنوبی و ایتالیا را دلیل لغو رویداد سالیانه March Meeting‎ عنوان کرده است.

کنفرانس سالیانه فیزیک

Audun Skaugen، پژوهشگر پسادکتری (Postdoc) دانشگاه Tampere فنلاند هم جزو کسانی که پیش از اعلام لغو رویداد به آمریکا رفته است:

لغو کنفرانس بسیار ناامید کننده بود اما اینکه در آخرین لحظه چنین تصمیمی بگیرند واقعا آزار دهنده است.

Toma Susi، استادیار دانشکده فیزیک دانشگاه وین اتریش که برای نخستین بار به این رویداد آمده، یک ساعت پس از ورود به هتل از لغو آن خبردار شد. بلیط پرواز این متخصص فیزیک برای بازگشت امکان کنسل شدن ندارد و تهیه بلیط برای بازگشت سریع به وین هم برای وی بسیار گران تمام خواهد شد. به همین خاطر ناچار شده فعلا در دنور بماند و از طریق دورکاری به کارهایش برسد.

در پی بالا گرفتن شکایت ها از لغو کنفرانس انجمن فیزیک آمریکا با انتشار بیانیه ای از برگشت کامل هزینه ثبت نام و مذاکره با هتل های دنور و صندوق های حمایت مالی دولتی برای جبران خسارت های متخصصان خبر داد.

با لغو کنفرانس فیزیک که سالیانه هزاران نفر را از سراسر دنیا به خود جلب می کرد، متخصصان از طریق فیسبوک و با هشتگ های خاص در حال به اشتراک گذاری مطالب و ویدیوهایی هستند که برای این رویداد آماده کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی