ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

چگونه گوشی را بدون آسیب زدن به نمایشگر تمیز کنیم؟

روزانه ده‌ها مرتبه گوشی خود را چک می کنیم. هر بار که این کار را انجام می دهیم، به تعداد باکتری های انباشته شده در گوشی اضافه می شود. تحقیق سال 2012 دانشگاه آریزونا نشان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۰:۳۰

روزانه ده‌ها مرتبه گوشی خود را چک می کنیم. هر بار که این کار را انجام می دهیم، به تعداد باکتری های انباشته شده در گوشی اضافه می شود. تحقیق سال 2012 دانشگاه آریزونا نشان می دهد گوشی ها 10 برابر بیشتر از نشیمنگاه توالت فرنگی باکتری دارند؛ به این دلیل که افراد به تمیز کردن گوشی خود اهمیت چندانی نمی دهند.

با ادامه شیوع ویروس کرونا، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) و سازمان جهانی بهداشت (WHO)، از مردم درخواست کرده اند تا مرتب دستان خود را شسته و سطوح مختلف را ضدعفونی کنند؛ این یعنی زمان آن رسیده تا گوشی خود را نیز تمیز کنیم.

تمیز کردن گوشی کار ساده ای نیست؛ چون بسیاری از مواد شوینده معمولی می توانند به آن آسیب وارد کنند. در ادامه نحوه تمیز کردن صحیح گوشی بدون آسیب زدن به قطعات درونی یا نمایشگر شرح داده می شود.

از الکل، مواد ضدعفونی کننده یا اسپری های مشابه استفاده نکنید

استفاده از الکل یا دستمال مرطوب ضدباکتری، خطر آسیب رساندن به نمایشگر گوشی را به دنبال دارد. روی نمایشگر اکثر گوشی ها، لایه ای قرار گرفته که از به جای ماندن طولانی مدت چربی دست جلوگیری می کند. اسپری کردن مستقیم الکل و دیگر مواد شوینده روی این لایه، سبب از بین رفتن آن به مرور زمان و آسیب وارد شدن به نمایشگر می شود.

از دستمال میکروفایبر استفاده کنید

نحوه تمیز کردن گوشی بدون آسیب زدن به نمایشگر

اپل و سامسونگ بهترین روش تمیز کردن گوشی را استفاده از دستمال نرم و بدون پرز ذکر کرده اند. برای پاک کردن لکه هایی که با دستمال خشک پاک نمی شوند، دستمال را کمی با آب ولرم و صابون مرطوب کنید.

بسیاری از گوشی های امروزی تا حدی در برابر نفوذ آب مقاومت می کنند، ولی با این وجود باید مراقب بود تا حین تمیز کردن گوشی هیچ مایعی وارد آن نشود. اپل توصیه کرده گوشی را قبل از پاک کردن از شارژ خارج کرده و خاموش کنید.

کیس گوشی را هم تمیز کنید

با اینکه نمی توان از مواد شوینده معمولی روی نمایشگر استفاده کرد، ولی تمیز کردن کیس با این مواد عمدتاً مانعی ندارد. از آنجا که کیس، لایه بیرونی گوشی محسوب شده و مدام با سطوح مختلف در تماس است، ضدعفونی کردن آن با مواد شوینده روش مؤثری برای از بین بردن باکتری ها خواهد بود.

البته پاک کننده های دارای الکل ممکن است به رنگ برخی کیس ها آسیب وارد کنند، بنابراین بهتر است در استفاده از این ماده با احتیاط عمل کنید.

شستن دستان را فراموش نکنید

تمیزی دستان با تمیزی گوشی رابطه مستقیم دارد و هر چه بیشتر دستان خود را تمیز نگه دارید، گوشی شما نیز تا حد زیادی تمیز و بدون میکروب خواهد ماند. گوشی را داخل دستشویی نبرید و از قرار دادن آن روی سطوح مشکوک به آلودگی خودداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • sajadparvini
    sajadparvini | ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

    روی همه گوشی ها تلق گلس هست و الکل مشکلی ایجاد نمیکنه برای این‌ دسته از این گوشی ها

  • GHAEM
    GHAEM | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    من سالهاست از الکل استفاده میکنن وهیچ مشکلی پیش نمیاد

    • ehsan khalilpour
      ehsan khalilpour | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

      من هم همینطور... در کنارش از چیپس و ماست هم توصیه میشه استفاده کنید

  • آریا
    آریا | ۱۶ اسفند ۱۳۹۸

    شیشه شور هم خوبه. ضد عفونی کننده هم هست

  • Hossein Samii
    Hossein Samii | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    روش های عنوان شده ضدعفونی موثری انجام نمیدن، در حال حاضر مجبور به استفاده از الکل هستیم...

  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

    مفید بود،ممنون. تمیز کردن لپ تاپ را توضیح دهید.

مطالب پیشنهادی