ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاهش قابل توجه آمار حمل و نقل عمومی تهران با شیوع کرونا؛ شهروندان در قرنطینه خانگی

با اوج گیری شیوع ویروس کرونا و ازدیاد آمار مبتلایان به این ویروس در پایتخت، استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی روز به روز کمتر می‌شود؛  کاهش ۶۰ درصدی تردد مردم در متروی ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

با اوج گیری شیوع ویروس کرونا و ازدیاد آمار مبتلایان به این ویروس در پایتخت، استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی روز به روز کمتر می‌شود؛  کاهش ۶۰ درصدی تردد مردم در متروی تهران و کاهش ۴۰ درصدی مسافرین تاکسی تهران گواه این ادعا محسوب می‌شود.

«علیرضا قنادان» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در توییتی اعلام کرده که تحلیل داده‌ پایانه‌های هوشمند تهران نشان می‌دهد که تقاضای تاکسی‌های خطی نسبت به هفته‌های قبل ۳۵ تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. آماری که قنادان ارائه کرده صرفا مربوط به تاکسی‌های خطی بوده و می‌توان این احتمال را داد که این موضوع در بین تاکسی‌های گردشی و تاکسی‌های با ماشین شخصی نیز دیده می‌شود.

قنادان همچنین خبر از کاهش ۵۰ درصدی استفاده مردم از تاکسی‌های اینترنتی داده و به نظر می‌رسد بیشتر شهروندان تهرانی به قرنطینه خانگی یا استفاده از ماشین شخصی خود روی آورده‌اند؛ هرچند کاهش ترافیک خیابان‌های تهران در این روزها وزنه این حدس و گمان را به سمت اتخاذ تصمیم قرنطینه خانگی توسط شهروندان تهران پیش می‌برد؛ تصمیمی که به زعم بسیاری از کارشناسان کاملا درست محسوب می‌شود.

رییس سازمان تاکسیرانی تهران اما در پایان ارائه این آمار کوتاه نسبت به بحران معیشتی در قشرهای رانندگان تاکسی خطی و اینترنتی ابراز نگرانی کرده؛ رانندگانی که این روزها قاعدتا باید بیشترین درآمد را در آستانه سال نو داشته باشند و حالا با کمبود مشتری روبرو هستند؛ امری که تقریبا در همه بازارهای کشور رخ داده است. قنادان اعلام کرده که راهکار حل موضوع معیشت کمتر رانندگان تاکسی، مساله‌ای است که فراتر از کار سازمان تاکسیرانی تهران و شهرداری است.

در ادامه کاهش آمار سفرهای مردم با وسایل نقلیه، سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از کاهش۶٠ درصدی مسافران مترو در پی شیوه کرونا ویروس خبر داده است. «یوسف حجت» علت این موضوع را به شیوع ویروس کرونا مرتبط دانسته و تاکید کرده علی رغم این کاهش چشمگیر مسافرین، سرفاصله حرکت قطارها کاهش نیافته است. او علت این موضوع را به خبرگزاری ایسنا را جلوگیری از شیوع کرونا عنوان کرده است:

«از آنجایی که بر اساس توصیه های بهداشتی فاصله میان افراد باید بیشتر از یک متر باشد، سرفاصله حرکت قطارها را تغییری نداده‌ایم تا فاصله میان مسافران کاهش پیدا نکند و افراد بتوانند در یک محیط ایمن تری با مترو سفر کنند.»

با وجود اینکه شهرداری اعلام کرده ایستگاه‌های تاکسیرانی و اتوبوس‌های شرکت واحد و همچنین واگن‌ها و ایستگاه‌های مترو را در طول شبانه روز ضدعفونی می‌کند؛ اما بیشتر شهروندان با توجه به تصمیم قرنطینه خانگی که پیش گرفته‌اند، کمتر در رفت و آمد بوده و اقداماتی نظیر دورکاری شرکت‌ها، تمهیدات بانک مرکزی و دیگر سازمان‌های دولتی حاکمیتی برای انجام امور مردمی به صورت مجازی یا دورکاری، باعث شده که رفت و آمدهای شهری کمتر بشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی