ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل
تکنولوژی

کپی گوگل از روی دست اپل؛ پیکسل 4 به قابلیت مشابه 3D تاچ مجهز شد

به نظر می‌رسد گوگل یکی از قابلیت‌های پیشین اپل به نام 3D تاچ را برای پیکسل عرضه کرده است. البته نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که این قابلیت تماماً نرم‌افزاری بوده و ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۰

به نظر می‌رسد گوگل یکی از قابلیت‌های پیشین اپل به نام 3D تاچ را برای پیکسل عرضه کرده است. البته نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که این قابلیت تماماً نرم‌افزاری بوده و مانند گوشی‌های پیشین اپل، سخت‌افزاری نیست.

قابلیت جدید گوشی‌های پیکسل بیشتر به ضربه و نگه داشتن طولانی شباهت دارد تا فشار انگشت روی نمایشگر. کاری که گوگل برای پیکسل ۴ انجام داده، این است که منو‌هایی که پیش از این با نگه داشتن طولانی (Long Press) آیکن باز می‌شد را سریع‌تر در اختیارتان قرار می‌دهد. سخنگوی گوگل در این رابطه می‌گوید:

لانگ پرس در حال حاضر در بسیاری از برنامه‌های اصلی گوگل و همچنین هوم اسکرین اندروید کار می‌کند. برنامه‌های لانچر، فوتوز، درایو نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. ما همچنین در نظر داریم تا این قابلیت را به برنامه‌های اختصاصی بیشتری بیاوریم.

اکنون اجازه دهید تفاوت هارد پرس اپل (3D تاچ) و هارد پرس گوگل (لانگ پرس) را بیشتر توضیح دهیم. اپل برای تشخیص شدت فشار انگشت کاربر روی نمایشگر، از یک سخت‌افزار تشخیص فشار بهره می‌برد (Haptic and Taptic Engine). این سخت‌افزار به اپل اجازه می‌داد تا سطوح مختلف فشار روی نمایشگر را اندازه‌گیری کند و به کمک آن، گزینه‌ها و منو‌های مختلفی را برای کاربر نمایش دهد.

پیکسل

پیش از این نیز گوگل سعی کرده بود قابلیت فوق را در اختیار کاربران اندروید قرار دهد، اما متد گوگل بیشتر به مدت زمان نگه داشتن انگشتان روی آیکن برنامه خلاصه می‌شد تا سنجش میزان فشار. با این حال گوگل به سراغ کاری رفته که در آن تبحر دارد؛ یادگیری ماشین و هوش مصنوعی. گوگل توانسته به کمک سخت‌افزار فعلی پیکسل ۴ و الگوریتم‌های یادگیری ماشین و در نهایت سنسورهای خازنی روی نمایشگر، میزان شدت فشار انگشتان کاربر روی نمایشگر را تشخیص دهد. اما چگونه؟

جواب این سوال بسیار ساده اما هوشمندانه است. اگر شما یک ضربه ساده به نمایشگر بزنید، تنها بخش کوچکی از انگشتان شما به نمایشگر برخورد می‌کند، اما اگر فشار بیشتری روی نمایشگر بیاورید، نوک انگشت شما روی نمایشگر پخش شده و مساحت بیشتری را پوشش می‌دهد. یادگیری ماشین این جا وارد عمل شده و به کمک الگوریتم‌های پیشرفته و هوش مصنوعی، تفاوت این دو سطح از تماس را از هم تشخیص می‌دهد، در نتیجه منوی جدیدترین را برای شما به نمایش درمی‌آورد. به همین سادگی در کمال پیچیدگی.

پیکسل
عکس لو رفته از پیکسل 4a

تا صحبت از گوگل است، این را هم بگوییم که در پی لغو کنفرانس Google I/O، سرنوشت پیکسل 4a نیز در هاله‌ای از ابهام فرو رفته بود. اما اخیرا عکس‌هایی از این گوشی میان‌رده منتشر شده که طراحی و تنها دوربین پشت آن را به همراه حسگر اثر انگشت نمایش می‌دهد. گفته می‌شود سخت‌افزار این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۷۳۰ تشکیل شده باشد.

 پیکسل
عکس لو رفته از پیکسل 4a
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی