ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

معرفی و بررسی خودرو

آشنایی با مشخصات مرسدس بنز E کلاس فیس لیفت

پس از مدت ها انتظار، بالاخره شرکت مرسدس بنز از فیس لیفت خانواده E کلاس به شکل آنلاین پرده برداری کرد. همانطور که از تصاویر جاسوسی و تیزرهای رسمی مشخص شده بود، در نسخه فیس ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

پس از مدت ها انتظار، بالاخره شرکت مرسدس بنز از فیس لیفت خانواده E کلاس به شکل آنلاین پرده برداری کرد. همانطور که از تصاویر جاسوسی و تیزرهای رسمی مشخص شده بود، در نسخه فیس لیفت در طراحی قسمت هایی چون قاب و گرافیک چراغ ها، سپر و جلوپنجره بازنگری شده است.

مرسدس بنز E کلاس بعد از فیس لیفت
مرسدس بنز E کلاس قبل از فیس لیفت

اما در نمای عقب دامنه تغییرات گسترده تر به نظر می رسد، زیرا چراغ های نسبتا ایستاده قبلی جای خود را به نمونه های افقی کشیده داده اند، ضمن اینکه سپر نیز با نمونه ای جدید و متفاوت جایگزین شده؛ به طور کلی باید گفت فیس لیفت مرسدس E کلاس با CLS همگرایی بیشتری پیدا کرده است.

مرسدس بنز E کلاس بعد از فیس لیفت
مرسدس بنز E کلاس قبل از فیس لیفت

در داخل کابین فرمان تغییر شکل یافته اولین چیزی است که جلب توجه می کند. به لطف دکمه های متعدد نصب شده، راننده فیس لیفت E کلاس قادر خواهد بود بدون برداشتن دست از روی فرمان سیستم ها و امکانات مختلف را تنظیم کند. به گفته مرسدس بنز امکان سفارش فرمان در سه نسخه تمام چرم، چرمی-چوبی و D شکل «سوپر اسپرت» وجود دارد.

مرسدس بنز E کلاس بعد از فیس لیفت
مرسدس بنز E کلاس قبل از فیس لیفت

مرسدس بنز E کلاس 2021 به آخرین نسل از سیستم اینفوتینمنت اختصاصی MBUX مجهز شده و از نمایشگر دیجیتال در پشت فرمان سود می برد. در حالت استاندارد این خودرو با دو نمایشگر 10.25 اینچی به فروش می رسد، اما مشتریان می توانند در صورت علاقه نمونه های بزرگ تر 12.3 اینچی را سفارش دهند.

فیس لیفت مرسدس بنز E کلاس

سدان محبوب اشتوتگارتی ها از این به بعد سفرهای راحت تری را رقم خواهد زد، چرا که دو قابلیت جدید ‘energizing seat kinetics’ و ‘energizing comfort control’ به آن اضافه گشته؛ این قابلیت ها به ترتیب برای ماساژ و افزایش آرامش کابین از طریق نورپردازی و پخش موزیک کاربرد دارند.

علاوه بر موارد فوق، در مدل های هیبریدی قابلیتی به نام PowerNap وجود دارد که برای استراحت پس از رانندگی یا شارژ باتری تعریف شده؛ این قابلیت دارای سه حالت مختلف بوده و شرایط را برای خواب کوتاه روزانه فراهم می کند.

فیس لیفت مرسدس بنز E کلاس

همانطور که از یک مرسدس بنز انتظار می رود، E کلاس 2021 هم با انبوهی از تجهیزات و سیستم های کمکی راننده به فروش خواهد رسید. از جمله این موارد می توان به مواردی چون سیستم کمکی ترمز، سیستم کمکی اعمال محدودیت سرعت، سیستم کمکی حفظ فاصله، سیستم کمکی فرمان، سیستم کمکی کنترل نقاط کور، سیستم کمکی پارک، دوربین 60 درجه و سیستم توقف و شروع حرکت مجدد اشاره کرد.

فیس لیفت مرسدس بنز E

فیس لیفت مرسدس بنز E کلاس مثل سابق با پیشرانه ها، اتاق ها و سیستم های انتقال قدرت متنوع راهی بازار خواهد شد. در لیست قوای محرکه این خودرو چند پیشرانه هیبریدی شارژی به چشم می خورد که نشان از تمرکز اشتوتگارتی ها بر مدل های کم مصرف دارد.

در اروپا موتورهای بنزینی این نسخه قدرتی بین 154 الی 362 اسب بخار قدرت خواهند داشت، نمونه های دیزلی هم بین 158 الی 362 اسب بخار قدرت تولید می کنند. برای اولین بار مرسدس بنز E کلاس را با موتور M256 که یک نمونه 3 لیتری 6 سیلندر خطی است، عرضه خواهد کرد. وظیفه انتقال قدرت این نسخه نیز بر عهده گیربکس 9 سرعته گذاشته شده است.

فیس لیفت مرسدس بنز E

در جدول زیر می توانید مشخصات تریم های مختلف از مرسدس بنز E کلاس 2021 را مشاهده فرمایید. این مشخصات مربوط به مدل های مخصوص بازار آمریکا است.

بر اساس جدول زمانبندی، فروش فیس لیفت E کلاس در اروپا از تابستان پیش رو و در آمریکا از اواخر امسال آغاز خواهد شد.

ناگفته نماند در کنار فیس لیفت E کلاس، مرسدس بنز از آپشن جدیدی به نام سیستم محافظت شهری (The Urban Guard System) پرده برداری کرده که از اواسط امسال برای تمامی محصولات قابل سفارش خواهد بود. این آپشن دارای چند سنسور، دوربین و ردیاب GPS بوده و با هدف پیشگیری از سرقت، صدمه زدن و کاهش جرم و جنایت توسعه یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • meysam Tavakolian
    meysam Tavakolian | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    قبل از فیس لیفت اصالت بنز رو نمایان می‌کرد

  • سعید علیپور
    سعید علیپور | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    به نظر بنده هم نسخه قبل از فیس لیفت باوقارتر بود

  • Hossein Samii
    Hossein Samii | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    طرااحی قبلی دلربا بود اما این هی بدک نیست...

  • Sina Elahi
    Sina Elahi | ۱۵ اسفند ۱۳۹۸

    فیس قبلی خیلی زیبا بود حیف شد

مطالب پیشنهادی