ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تشخیص ابتلا به کرونا و پیش‌بینی مرگ؛ قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی

محققان چینی موفق به توسعه سیستمی شده اند که احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونا را با دقت ۹۰ درصد پیش ببنی می کند.گروه دیگری از متخصصان هم الگوریتمی را توسعه داده اند که بر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۹:۰۰

محققان چینی موفق به توسعه سیستمی شده اند که احتمال مرگ بیماران مبتلا به کرونا را با دقت ۹۰ درصد پیش ببنی می کند.گروه دیگری از متخصصان هم الگوریتمی را توسعه داده اند که بر اساس داده های اولیه توانایی تشخیص سالم بودن فرد، ابتلای وی به آنفولانزا یا دچار بودن به کویید-۱۹ را با دقتی در حدود ۹۰ درصد دارد.

شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان و کمبود شدید کیت تشخیص این بیماری مشکلات زیادی را به باور آورده است. از طرف دیگر هراسی که بین مردم راه افتاده باعث شده آنها با کوچکترین نشانه ای به مراکز درمانی مراجعه کرده و باعث کاهش کارایی سیستم درمانی شوند. در نتیجه این مشکلات کادر درمان به روش هایی جدیدی نیاز دارند که ابتلای به کووید-۱۹ را در کمترین زمان تشخیص دهد.

محققان چینی به همین منظور سیستمی را توسعه داده اند که با استفاده از چندین مدل CNN مجموعه داده های تصاویر CT اسکن را طبقه بندی کرده و احتمال ابتلای فرد به کووید-۱۹ را برآورد می کند. نتایج اولیه حاکی از این است که مدل با دقت ۸۶.۷ درصدی نه تنها بیمار یا سالم بودن فرد را تشخیص می دهد بلکه می تواند ابتلا به آنفولانزا را از کووید-۱۹ تمیز دهد.

ابتلا به کووید-۱۹

محققان دانشگاه علوم و فناوری Huazhong چین در پژوهش دیگری با استفاده از داده هایی که بیمارستان Tongji در اختیارشان قرار داده، الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه داده اند که احتمال مرگ بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ را با دقت ۹۰ درصدی پیش بینی می کند.

به گفته این تیم تخمین احتمال بقای بیمار در حالت عادی به بیش از ۳۰۰ آزمایش نیاز دارد اما الگوریتم آنها تنها با در نظر گفتن سطح لاکتات دهیدروژناز (LDH)، لنفوسیت ها و پروتئین فاز حاد با حساسیت بالا (hsCRP) قادر به برآورد احتمال بقا یا مرگ است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی