ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پلیس آمریکا به دستکاری سیستم های رایانه‌ای علیه مهاجران متهم شد

پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) به دستکاری هوش مصنوعی کامپیوترهای این سازمان برای جلوگیری از آزادسازی مهاجران بازداشت شده متهم شد. شعبه نیویورک پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی، میزان ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۲۱:۳۰

پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا (ICE) به دستکاری هوش مصنوعی کامپیوترهای این سازمان برای جلوگیری از آزادسازی مهاجران بازداشت شده متهم شد.

شعبه نیویورک پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی، میزان خطرناک بودن مهاجرین را ارزیابی کرده و در مورد آزادسازی آنها تا موعد دادگاه تصمیم گیری می کند. اما به گفته اتحادیه آزادی های مدنی نیویورک (NYCLU) و مدافعان برانکس (The Bronx Defenders)، هوش مصنوعی این سیستم در سال های 2015 و 2017 دستکاری شده تا امکان آزادسازی مهاجران به صفر برسد.

هوش مصنوعی یاد شده با تحلیل سوابق کیفری، ارتباطات خانوادگی و داده های دیگر، در مورد آزادسازی یا در بند ماندن مهاجرین غیرقانونی تصمیم گیری می کند. به گزارش رویترز، پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا سال 2018 گزینه آزادسازی را از هوش مصنوعی حذف کرده تا سیستم فقط بتواند بازداشت مهاجر را اعلام کرده و یا پرونده را به یکی از مأمورین پلیس مهاجرت ارجاع دهد. به گفته شاکیان، مأمورین پلیس مهاجرت آمریکا به ندرت دستور آزادسازی مهاجران را صادر می کنند.

بر اساس اطلاعات مندرج در شکایت نامه، سیستم پلیس مهاجرت آمریکا از زمان راه اندازی در سال 2013، حدوداً 40 درصد از مهاجرین بازداشت شده را آزاد نموده، اما این رقم بین سال های 2017 تا 2019 به کمتر از 3 درصد سقوط کرده است. این موضوع همزمان با افزایش دستگیری مهاجرانی که سابقه کیفری نداشته اند و احتمال آزاد شدنشان بسیار بالا بوده، رخ داده است.

پلیس مهاجرت و گمرک آمریکا به دستکاری سیستم ها متهم شد

دستگیری مهاجرانی که سابقه ارتکاب جرم نداشته و قصد خروج از آمریکا تا پیش از برگزاری دادگاه را ندارند، عواقب ویران کننده ای دارد. آنها تا هفته ها و یا ماه ها باید بدون اثبات جرم در زندان بمانند تا موعد دادگاه فرا برسد. بسیاری از زندانیان از تماس گرفتن با خانواده محروم شده و شغل خود را از دست می دهند و در صورت بیمار شدن به درستی درمان نمی شوند.

دستکاری سیستم های پلیس مهاجرت آمریکا جزوی از طرح دولت ترامپ علیه مهاجران است که شامل افزایش نظارت بر درخواست کننندگان ویزا، جمع آوری اطلاعات ژنتیکی مهاجران دستگیر شده و نگهداری از آنها در کمپ های پرجمعیت با شرایط زندگی نامناسب می شود.

این پرونده مشکلی که دستگاه قضایی ایالات متحده با آن دست و پنجه نرم می کند را نشان می دهد. بسیاری از دادگاه های آمریکا به کمک کامپیوتر میزان خطرناک بودن متهم را ارزیابی کرده و در مورد قرار وثیقه تصمیم گیری می کنند. این سیستم ها از نقص های متعددی رنج برده و به طور عادلانه قضاوت نمی کنند و طبق برخی گزارشات، بر ضد افراد رنگین پوست رأی صادر می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی