ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

سازمان جهانی بهداشت: کمبود ماسک جان کادرهای درمان را به خطر انداخته است

به گفته سازمان جهانی بهداشت کمبود ماسک، دستکش و دیگر وسایل محافظتی، جان کادر درمان بیمارستان ها را در مبارزه با ویروس کرونا و دیگر بیماری های واگیردار به خطر انداخته است. هجوم مردم به ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

به گفته سازمان جهانی بهداشت کمبود ماسک، دستکش و دیگر وسایل محافظتی، جان کادر درمان بیمارستان ها را در مبارزه با ویروس کرونا و دیگر بیماری های واگیردار به خطر انداخته است. هجوم مردم به فروشگاه ها برای خرید ماسک و دیگر تجهیزات مراقبتی، سبب کمبود آنها برای کادرهای درمانی شده است.

بیمارانی که به ویروس دستگاه تنفسی دچار شده و نمی خواهند دیگران را مریض کنند، باید از ماسک استفاده کنند. اما استفاده از ماسک برای پرسنل بیمارستان ها که باید روزانه و از فاصله بسیار نزدیک با فرد بیمار تماس پیدا کنند، حیاتی است.

هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به کمبود ماسک

متخصصین بهداشتی از جمله متخصصین مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC)، در حال حاضر استفاده از ماسک را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا به افراد سالم توصیه نمی کنند. با این وجود بسیاری از مردم با هجوم به فروشگاه ها آنقدر ماسک خریده اند که سازمان جهانی بهداشت نگران است کسانی که واقعاً به ماسک احتیاج دارند، نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.

ذخایر انبارهای ماسک به سرعت رو به اتمام است و قیمت آن از زمان شیوع ویروس کرونا شش برابر شده. قیمت روپوش جراحی نیز دو برابر افزایش یافته است.

«تدروس ادهانوم»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می گوید بدون زنجیره تأمین مطمئن، خطری جدی کادرهای درمانی را در سراسر دنیا تهدید می کند. به گفته وی صنعت و دولت ها باید به سرعت وارد عمل شده و با افزایش تولید، برداشتن قوانین محدود کننده گمرکی و مبارزه با دروغ پراکنی و گمانه زنی، به مبارزه با ویروس بپردازند. وی تأکید می کند که بدون مراقبت از کادر درمانی بیمارستان ها، نمی توان با ویروس کووید-19 مبارزه کرد.

«جروم آدامز»، رئیس بهداری ایالات متحده آمریکا اخیراً در اظهار نظری مشابه از مردم آمریکا درخواست کرد تا ماسک نخرند و اضافه کرد در صورتی که از ماسک به درستی استفاده نشود، احتمال شیوع ویروس بیشتر خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت از تولیدکنندگان ماسک درخواست کرده تا تولید را 40 درصد افزایش دهند. طبق برآورد این سازمان کادر درمانی بیمارستان ها ماهانه به 89 میلیون ماسک، 76 میلیون دستکش و 1.6 میلیون عینک نیاز دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • aref
    aref | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

    دیشب در برنامه تلویزیونی درشهر شبکه تهران مستندی پخش شد با موضوع احتکار صدها هزار ماسک تنفسی و ژل ضد عفونی کننده توسط فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا واقعا جای تاسف داره که اینجور شرکت ها با استفاده از آرم و نشان خودشون سود و منفعت رو به جان انسانها ترجیح دادند

    • Reza Molodi
      Reza Molodi | ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

      دیجیکالا علیه صدا و سیما به خاطر این دروغ شکایت کرده

مطالب پیشنهادی